<html><body>V unoru roku 1986 jsme na to vsadili flasku rumu a prohrali. Stari dedci tak obirali studentiky, vsadili se s nami, ze prerazi kladivem kolejnici jednou ranou. Nevim jak velka byla zima, ale mrzlo slusne, vysmaty stary praktik vzal majzlik a sice slusne presto jednorucni kladivo, trisknul do stojiny a kolejnice rupla jak kdyby byla z porcelanu. Stalo nas to flasku rumu, ale dodnes vim co je krehky lom :-)<br>Jakmile klesnou teploty pod -15C jsou lomy kolejnic beznou zalezitosti a muze k nim dojit i bez zjevne priciny, nevim jak ted ,ale v minulosti se snizovala rychlost vlaku a zvysovala se cetnost kontrol svrsku.<br>Nasel jsem vam v katalogu fotku krehkeho lomu kolejnice. Tahle konkretni rupla bez zjevne priciny jen protoze byla zima http://tinypic.com/view.php?pic=2s659if&s=6<br>VS nam ukazovali fotky garaze jisteho shancliveho zeleznicare, strop zavesil na "nosniky" z kolejnic, ktere vysetril v praci, no a kolejnice se v zime ustrihla a udelala bum.<br><br>Ciprian<br><br><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Peter Bosnak <lajost@zoznam.sk><br>Datum: 19. 1. 2013<br>Předmět: OT vikend (Elektronika do auta)</p><br><blockquote><div><div><p><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Courier New"">>Vezmete klasickou kolejnici vrazte ji do prazaku (-18C) kdy do holejnice pak </span></p><p><span style="font-size:12.0pt;font-family:"Times New Roman","serif"">>trisknete poradnou palici tak se zlomi. </span></p><p><span style="font-size:12.0pt;font-family:"Times New Roman","serif""> </span></p><p><span style="font-size:12.0pt;font-family:"Times New Roman","serif"">To snáď nie. -18 C nie je neobvyklá teplota ani v našich končinách, zvlášť v noci , a to by znamenalo, že po prejazde rýchliku by na trati zostal len šrot miesto koľajníc ? Predpokladám, že podvozky vagónov dávajú koľajnici silnejšie rany ako „poradna palice“ . P.B. </span> </p></div></div></blockquote></body></html>