<html><body>Nevim, já Vám taky uplnÄ› nerozumĂ­m, Ĺľe máte svou elektroniku v jednom<div>autÄ› to je hezkĂ©, ale vy tĹ™eba se chováte naprosto beĹľnÄ› standardnÄ›, pĹ™edstavte</div><div>si, Ĺľe Vaše elektronika je v nÄ›kolik tisĂ­cĂ­ch, milionĂ©ch autech, a tam se najde</div><div>pár blbcĹŻ, co potĹ™ebujou nÄ›co pĹ™ivaĹ™it tak si vemu jeden a druhĂ˝ kabel z baterky</div><div>a jdou na vÄ›c uznávám je to pĹ™itaĹľenĂ© za uši jak jim zabránĂ­te, bude se mÄ›nit</div><div>baterka jen v servisu a nebude k nĂ­ přístup. PreventivnÄ› kaĹľdĂ˝ rok... Ono to</div><div>fakt nebude ÄŤernobilĂ© a pokud to zařízenĂ­ nevadĂ­ tak mi to ošetĹ™enĂ­ pĹ™ijde ideálnĂ­,</div><div>co udÄ›lá vaše zařízenĂ­ pĹ™i vĂ˝mÄ›nnÄ› baterie, sice jste zabezpeÄŤil, zdroj a vše, ale</div><div>kdyĹľ nÄ›kdo vymÄ›nĂ­ baterku co budete dÄ›lat. Jo jen tak mimochodem zkuste si</div><div>u Octavie II vyndat baterku a zamknout auto klĂ­ÄŤem :-D Všechny zámky jsou zaslepnĂ©</div><div>kromÄ› u Ĺ™idiÄŤe. Ano klĂ­ÄŤem si auto odemknete, ale pokud jsou odemÄŤenĂ© všechny</div><div>dveĹ™e a vy vyndáte baterku, a chcete zamknout tak sice otoÄŤĂ­te klĂ­ÄŤem zamknete</div><div>dveĹ™e Ĺ™idiÄŤe a ostatnĂ­ nemajĂ­ jak dostat povel a nezavĹ™ou se... A mechanicky zevnitĹ™</div><div>auta to taky bohuĹľel nejde naprosto skvÄ›lá funkce, která Vás naštve aĹľ to zaĹľijete....</div><div>Jo a další naprosto ĂşspešnĂ˝ argument je ten, Ĺľe tĹ™eba kdyĹľ testeĹ™i testujĂ­ software,</div><div>tak nejvÄ›tší Ăşspěšnost k nalezenĂ­ chyby majĂ­ Ti, kteří "nevÄ›dĂ­" k ÄŤemu software slouží,</div><div>a mĂ­sto správnĂ©ho používánĂ­, jen zuĹ™ivÄ› "mlátĂ­" do klávesnice a zkouší ruznĂ© volby,</div><div>a funkce naprosto nelogicky jak je nikdo v ĹľivotÄ› používat nebude, fakt jsem na tu</div><div>statistiku vejral jak blázen :-D</div><div><br></div><div>ZdenÄ›k Aster&nbsp;</div><div><br><p>---------- PĹŻvodnĂ­ zpráva ----------<br>Od: Petr Labaj &lt;labaj@volny.cz&gt;<br>Datum: 18. 1. 2013<br>PĹ™edmÄ›t: Re: Elektronika do auta.</p><br><blockquote>Tomu nerozumim. Myslel jsem si, ze jde o nejake zarizeni do auta.<br>Tedy nejakou skatuli, ktera ma v sobe nejakou elektroniku, mozna nejake<br>vysokoodberove casti (zarovky, rele, motor) a pak nejaky spinany<br>step-down zdroj, ktery tu elektroniku napaji. Tento zdroj je pripojeny<br>na palubni sit 12V, pricemz tato sit muze trpet ms vypadky nebo poklesy.<br><br>Tak pokud tento popis odpovida zadani, tak plati, co jsem napsal.<br>Ten zdroj (myslim ten muj step-down, v te krabici) proste musi byt<br>zkonstruovany tak, aby odpovidal kvalite vstupniho napajeciho napeti.<br>A pokud neni ze svych zasob schopen pokryt vypadky vstupniho<br>napajeni, tak by mel byt schopny zajistit aspon provoz dulezitych<br>casti (elektronika) a odpojit napajeni vysokospotrebovych casti<br>(ty zarovky, rele, motory atd., ale samozrejme jen ty _svoje_).<br><br>Proboha udelat zarizeni, spolehlive napajene z palubni site auta<br>neni pristani na Marsu. A s temi vypadky to zase neni zhave, proto<br>ma baterka v auta nizky vnitrni odpor, aby byla schopna pokryt<br>zvysenou spotrebu. Jinak by pri delsim vypadku odpadla rele, ktera<br>spinaji dalsi casti, nezbytne pro beh motoru.<br>Mam (jako jiste mnozi) v aute taky nejakou svou elektroniku. Pokud<br>je baterka totalne vybita, tak pri pokusu o start odpadne rele, ktere<br>ten starter spina, takze se start proste nepovede. Ale moje elektronika<br>vesele zije dal, proste pokles napeti na par ms prece nemuze rozumne<br>dimenzovany step-up (nebo dokonce sepic) rozhodit.<br><br>PL<br><br>*******************************<br><br>From: "Tomáš Hamouz" &lt;hamouz@alsoft.cz&gt;<br>To: "HW-news" &lt;hw-list@list.hw.cz&gt;<br>Sent: Friday, January 18, 2013 1:44 PM<br>Subject: Re: Elektronika do auta.<br><br><br>| DomnĂ­vám se Ĺľe Vám nedocházĂ­ Ĺľe se jedná o elektroniku napájenou ze<br>| zdroje, ke kterĂ©mu má přístup ještÄ› nÄ›kdo jinĂ˝ a kterĂ˝ s nĂ­m mĹŻĹľe<br>| dÄ›lat cokoliv.<br>| Nastartovat, pustit ventilátor, odpojit baterku...<br>| <br>| V takovĂ©m případÄ› nezbĂ˝vá neĹľ mĂ­t zařízenĂ­ udÄ›lanĂ© tak, aby byl na<br>| obdobnĂ© katastrofy pĹ™ipravenĂ©.<br>| <br>| Tomáš<br>| <br>| <br>| PL&gt; No nevim. Je zde snaha co nejlepe resit nasledky, ale ne pricinu problemu.<br>| PL&gt; Udelat system odolny proti padu je urcite fajn. Ale melo by se predevsim<br>| PL&gt; (podle me) resit to, aby k tem padum vubec nedochazelo (nebo max. velmi<br>| PL&gt; vyjimecne). Pripada mi to jako resit jak co nejvic urychlit leceni zlomene<br>| PL&gt; nohy misto toho, jak vyresit, abych si ji vubec nezlomil.<br>| <br>| PL&gt; Pokud vite, ze mate ms vypadky napajeni - to je tak velky problem vylepsit<br>| PL&gt; ten zdroj tak, aby par ms vydrzel? Pokud je to elektronika, tak jeji odber<br>| PL&gt; snad neni buhvijak velky, takze to udrzi bezne kondenzatory vyrazne dele,<br>| PL&gt; nez par ms. Mate vstupni kondenzatory oddelene diodou, abyste z tech<br>| PL&gt; kondenzatoru nepomahal zivit startovani? Pokud je tam neco, co ma velky<br>| PL&gt; odber (rele, motor atd.), tak at vypadne napajeni tem vysokoodberovym castem,<br>| PL&gt; ale elektronika at ma zachovane napajeni (opet analogie s clovekem: pri<br>| PL&gt; nedostatku kysliku, zivin, tepla atd. zacnou odumirat periferie, ale mozek<br>| PL&gt; a srdce dostava vse, co jeste zbyva).<br>| <br>| PL&gt; A je nutne pri vypnuti udelat "havarii"? Nemuze byt elektronika napajena<br>| PL&gt; neustale? Pripadne pokud by to bylo nutne, tak at se ta elektronika vypne<br>| PL&gt; sama po radnem ukonceni.<br>| <br>| PL&gt; PL<br>| <br>| PL&gt; ************************************<br>| <br>| PL&gt; From: "Josef Ĺ tengl" &lt;ok1ced@nagano.cz&gt;<br>| PL&gt; To: "HW-news" &lt;hw-list@list.hw.cz&gt;<br>| PL&gt; Sent: Friday, January 18, 2013 9:53 AM<br>| PL&gt; Subject: Re: Elektronika do auta.<br>| <br>| <br>| PL&gt; | VĂ˝padky ani ne, ale poklesy napÄ›tĂ­ (jednotky ms).<br>| PL&gt; | <br>| PL&gt; | StartovánĂ­ (nejvĂ­ce kritickĂ©)<br>| PL&gt; | <br>| PL&gt; | ZapĂ­nánĂ­ ventilátorĹŻ, klimatizace, elektrickĂ˝ (elektrohydraulickĂ˝) <br>| PL&gt; | posilovaÄŤ Ĺ™Ă­zenĂ­ (pro těžší auta i 1–2kW  ĹˇpiÄŤky, zvláštÄ› kdyĹľ auto <br>| PL&gt; | stojĂ­) a podobnÄ›.<br>| PL&gt; | <br>| PL&gt; | A samozĹ™ejmÄ› je velkĂ˝ vĂ˝padek pĹ™i vypnutĂ­ :-).<br>| PL&gt; | <br>| PL&gt; | ced<br>| PL&gt; | <br>| PL&gt; | <br>| PL&gt; | Dne 17.1.2013 20:28, Petr Labaj napsal(a):<br>|| &gt;&gt; Ja jsem nejak nepochopil, kdy k tem vypadkum dochazi.<br>|| &gt;&gt; K tomu dojde pri vypnuti daneho zarizeni, nebo tam jsou vypadky napajeni?<br>|<br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></div></body></html>