<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div class="moz-cite-prefix">Ovsem realne si nemyslim, ze se v
beznem osobnim aute muze takovy pulz vyskytnout...<br>
Asi by to ale levne resil predstabilizator (spis jako omezovac) s
tranzistorem a zenerkou.<br>
Dne 17.1.2013 10:45, Jaroslav Meduna napsal(a):<br>
</div>
<blockquote cite="mid:00da01cdf497$72eb1360$58c13a20$@mikroklima.cz"
type="cite">
<meta http-equiv="Context-Type" content="text/html;
charset=iso-8859-2">
<meta name="Generator" content="Microsoft Word 14 (filtered
medium)">
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal"><span>DD, to co popisujete mohlo projit v
hodne davne historii, ale ne dnes. Energie testovaciho pulzu
(podle EHK 10.03) presahuje bezne SMB supressory 600 W. Pro
predstavu je to pulz dlouhy 400 ms ze zdroje o napeti 75 V
(65-87) s vnitrnim odporem 0.5 R. Tj. je tam ztratovy vykon
cca 1800 W po hodne dlouhou dobu (za kterou ten supressor
odejde). Bezne se to resi bud zdrojem, ktery opravdu vydrzi
75 V (napr. beznym automotive od LTC), nebo tam musite mit
nejaky odpojovac, ktery vam odpoji elektroniku, protoze
jinak to udela cmoudik. JM</span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><b><span>From:</span></b><span>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>
[<a class="moz-txt-link-freetext" href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz">mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] <b>On Behalf Of </b>Ondřej
Kozumplík<br>
<b>Sent:</b> Thursday, January 17, 2013 9:28 AM<br>
<b>To:</b> HW-news<br>
<b>Subject:</b> Re: Elektronika do auta.</span></p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal">seriova dioda proti prepolovani, za ni TVS,
dale pi-clanek CLC kvuli ruseni po dratech ven (pomuze
castecne i na transienty zvenci), za tim stabec (v mem pripade
buck), ktery zvladne 40V.<br>
<br>
provereno zkusebnou i lety provozu na velkem poctu zarizeni<br>
<br>
</p>
<div>
<p class="MsoNormal">Ataman<br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://www.hysteria-metal.cz" target="_blank">http://www.hysteria-metal.cz</a></p>
</div>
<p class="MsoNormal"> </p>
<div>
<p class="MsoNormal">Dne 17. ledna 2013 6:50 Jaroslav Buchta
<<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz" target="_blank">jaroslav.buchta@hascomp.cz</a>>
napsal(a):</p>
<p class="MsoNormal">Doporucil bych spis spinany
stabilizator, je jich na trhu dost a v kombinaci s treba SMD
tlumivkou je to i elegantni. Dobre to filtruje.<br>
Jinak jsem udelal uz ruzna udelatka a neni to s prepetim,
spickama atd. zas tak dramaticke, dioda, par ohmu v serii s
napajenim a dobre C samozrejme je na miste. Transil jsem
nikdy nepouzil.<br>
Skutecne ty Cinske adaptery nemaji v sobe krome pojistky nic
a treba s kamerou mi funguje uz rok bez havarie.<br>
Dne 17.1.2013 0:50, Petr Labaj napsal(a):</p>
<div>
<div>
<blockquote>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal">K cemu prosim ma byt low-drop, kdyz
se to bude napajet z 9V ?<br>
<br>
PL<br>
<br>
********************************<br>
<br>
From: "Radek Benedikt" <<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:benedikt@lphard.cz" target="_blank">benedikt@lphard.cz</a>><br>
To: "HW-news" <<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
Sent: Thursday, January 17, 2013 12:34 AM<br>
Subject: Re: Elektronika do auta.<br>
<br>
</p>
<p class="MsoNormal">Robim pocitadlo do auta (nie do
modelu) pre jedneho znameho na preteky (nic<br>
seriove). Je tam len MCU a snimac ktory snima impulzy.<br>
A chcem sa spytat ako mam osetrit napajanie a vstup
proti ruseniu. Staci z<br>
12V stablizator + nejake C a na vstup optoclen? alebo
este nejake prepetove<br>
ochrany?</p>
<p class="MsoNormal">Neni to tak slozite, ale je tam par
fint. Spinanen verze nemam zas<br>
tolik osahnute (cti promerene zkusebnou) takze se
vyjadrim jen k<br>
linearni verzi s napajenim logiky 5V.<br>
ad1] jsou tam dost slusne pozadavky na odolnost vuci
prepeti a i pres<br>
ruzne transily na vstupu doporucuji zapomenout na
7805. Chce to neco<br>
lepsiho, nejlepe low-drop out s dostatecnym vstupnim
napetim. Pokud si<br>
po tech letech spominam tak neco jako 2931 je celkem
dostupne a melo by<br>
vyhovet.<br>
ad2) neni moc vhodne to napajet z "tvrdych" 12V.. Je
mnohem lepsi aby<br>
na vstupu stabilizatoru bylo 9V pri plnem zatizeni a
ty 3V utopit na<br>
kombinaci pojistka civka odpor dioda. To vse jako
zebricek pospojovane<br>
kondenzatory na zem.. V podstate jde o kombinaci trech
filtru za sebou.<br>
Tj. RC - LC - RC. Za tim, tusim poslednim, RC clankem
je k zemi transil.<br>
Davat ho moc na vstup nema zas tolik smysl, jednak je
ohrozovan pak kde<br>
cim a navic je rychly a tak je schopny vygenerovat i
problemy s EMC.<br>
ad3) je to pomerne dost o kvalite tech vstupnich
kondenzatoru, jsou<br>
impulsne namahane pomerne velkym napetim. Ten R v RC
filtru take<br>
nezapomenou nadimenzovat na prislusny ztratovy vykon.<br>
<br>
Obdobne je to u vstupu, Optrony jsou sice hezka vec,
ale v podstate nic<br>
neresi. Zemni smycky, co by se musely za jejich pomoci
likvidovat v<br>
podstate v aute nejsou. Ruseni ano, ale to ten optron
stejne neresi.<br>
Pravda, neposle ho dal do procesoru, ale to ruseni ten
optron odpraskne.<br>
A pokud je ten optron rozumne odruseny, tak je tam v
podstate nanic. RC<br>
clanky, tam stejne musi byt a pokud se to neprezene s
jejich rychlosti,<br>
tak to pochytaji. Rozumne velke odpory v RC clancich
(tj. dostatecne<br>
velke) a dva RC clanky zasebou. V prostredku je to
navic orezane<br>
transilem.U tech R v RC clancich tentokrat nejde moc o
vykonove<br>
zatizeni, ale o napetove. Ty C musi byt opet impulsne
zatizitelne.<br>
<br>
Radek (<a moz-do-not-send="true"
href="http://benedikt2hw.cz" target="_blank">benedikt2hw.cz</a>)<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></p>
</blockquote>
<p class="MsoNormal"><br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></p>
</div>
</div>
</div>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>