<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    <div class="moz-cite-prefix">Jirko, děkuji za podnětnou připomínku!
      Naše deska je navržena opravdu trestuhodně. <br>
      Fotku můžu pořídit až zítra, ale tohle je aspoň to co jsem
      vyexportoval z Eaglu
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html;
        charset=ISO-8859-2">
      <a href="http://umornik.ostan.cz/BLDC_bridge_board.png">http://umornik.ostan.cz/BLDC_bridge_board.png</a><br>
      Ve světle toho co jste psal o nutnosti kvalitní země, náš návrh
      DPS působí opravdu komicky - zem k driverům je vedena drátovými
      propojkami, tedy není to ani jednolitá vrstva na DPS! (Snažili
      jsme se ušetřit a navrhli jsme to jako jednostrannou DPS, ovšem
      evidentně jsme šetřili na špatném místě..) Aby toho nebylo málo,
      blokovací kondenzátor k hornímu driveru dokonce zcela chybí..
      Píšete že ani zesílení zemí tlustými dráty nepomohlo, znamená to
      tedy že jediná cesta je svěřit návrh desky odborníkovi? V tom
      případě nám patrně nezbývá nic jiného než rovnou sáhnout po
      nějakém hotovém a ověřeném HW, než si něco bastlit samostatně. Je
      to pro nás dost velké poučení, měli jsme se jako informatici držet
      svého kopyta a nepouštět se do takovýchto experimentů, které končí
      ohňostrojem.<br>
      <br>
      Ondra Staněk<br>
      <br>
      <br>
      On 23.9.2012 22:03, Jirka MWW wrote:<br>
    </div>
    <blockquote
cite="mid:CAGNMtu1VY1RbnU5affTBK_Y95Cp9F3fS4Fd67Dq67kuAFqteoQ@mail.gmail.com"
      type="cite">
      <pre wrap="">Tak to chápete špatně. Tento jev se nám opakovaně vyskytoval při
napájení BLDC motoru
na 48V s výkonem okolo 100W. Trochu pomohlo snížení napájecího napětí
budiče z 15V na 14V
a zesílení zemí tlustými dráty, ale i pak se to ještě stalo.
Po novém návrhu PCB skutečným odborníkem chodí 10 ks toho zařízení
naprosto bez problémů.


Dne 23. září 2012 21:55 Jaroslav Buchta <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz">&lt;jaroslav.buchta@hascomp.cz&gt;</a> napsal(a):
</pre>
      <blockquote type="cite">
        <pre wrap="">Chapu tyto problemy pri spinani 400 a vice V, ale u 24V/10A??? Skoda, ze
jsem neobkreslil schema, co je v cinskem zazraku na BLDC elektrokola, jen
vim, ze jsou tam proudy 40A, napeti 36V a zadnych extra spoju a soucastek
jsem si nevsiml, krabicka 10x15x4 cm se uchladi v podstate sama... Mozna
bych se inspiroval tady (ale znova rozdelavat to nebudu ;-) )

Dne 23.9.2012 21:47, Jirka MWW napsal(a):

</pre>
        <blockquote type="cite">
          <pre wrap="">S podobným problémem jsme se setkali v práci.  Odcházely nám také budiče
FETů.
Od odborníků jsme dostali tyto rady :

1. tyto součásttky jsaou velice háklivé na překročení napájecího
napětí, a to i o málo a i na velmi krátkou dobu
2. Případ dle 1. může nastat i tak, že máte špatně země. Budič musí
mít extrémně kvalitně přivedenou zem. Běžný spoj
     na PCB v šířce i několika mm   obvykle nestačí.   Po novém návrhu
desky, ( za pomoci specialistů)
      kde jsou tyto zásady dodrženy, nemáme sebemenší problém.




Dne 23. září 2012 15:48 Jaroslav Buchta <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz">&lt;jaroslav.buchta@hascomp.cz&gt;</a>
napsal(a):
</pre>
          <blockquote type="cite">
            <pre wrap="">
Jsou spravne zajisteny prodlevy mezi sepnutim horniho a dolniho
tranzistoru
a hlavne, aby nemohly sepnout oba najednou? Ja bych proveril software,
taky
jestli po resetu netece skrz optrony nejaky proud z pull-UP rezistoru.
Dne 23.9.2012 13:17, Ondřej Staněk napsal(a):

Zdravím do konference!

Pro robota do soutěže SICK robot day scháníme výkonovou část na buzení
BLDC
motorů (trojitý half bridge). Soutež se blíží a můstek který jsme si sami
navrhli nefunguje, proto narychlo hledáme náhradu - nejlépe nějaké hotové
řešení. Budeme rádi za každou radu a odkaz který nás navede, kde
odpovídající hardware zakoupit.

Potřebujeme řídit tyto motory:

8" brushless dc hub motor with tire

Rated power: 24V 200W

<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.czbrushlessmotors.com/8-brushless-dc-hub-motor-with-tire-p-81.html">http://www.czbrushlessmotors.com/8-brushless-dc-hub-motor-with-tire-p-81.html</a>

Komutaci pro BLDC motor (podle hallových sond) máme implementovanou v
ARMu.
Potřebujeme tedy akorát výkonovou část - samotný můstek s FETy a gate
driverama.


Také by nám pomohlo kdyby nás někdo poučil proč naše zapojení BLDC bridge
nefunguje. Přiznávám se, že nejsme elektrotechnici, a tak jsme převzali
zapojení s gate driverem FAN7382 od Texas Instruments.

Naše zapojení:
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://umornik.ostan.cz/schema_bridge_FAN7382.png">http://umornik.ostan.cz/schema_bridge_FAN7382.png</a>

Původní zapojení Texas Instruments:
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.ti.com/lit/ug/spmu033c/spmu033c.pdf">www.ti.com/lit/ug/spmu033c/spmu033c.pdf</a>

Bohužel, gate drivery FAN7382 mají v této konfiguraci velice krátkou
životnost.
Čas od času, zničeho nic, se některý FAN7382 začal přehřívat, začoudil a
odešel do křemíkového nebe.. Stalo se to jednou dokonce i tehdy když k
desce
bylo připojeno pouze napájení - žádná zátěž, žádný PWM signál. Proto si
myslím že jsme něco zanedbali v zapojení desky.
Dvakrát se mi podařilo točit plynule motorem - vždy však jen na chvíli,
než
se z desky začalo kouřit.
Ke shoření gate driveru FAN7382 dochází následovně: Mezi piny Vcc a COM
(napájení logické části) začne téct proud cca 300mA, což stačí k tomu aby
součástka poměrně rychle shořela. Napájel jsem z 15V ze zdroje s
proudovým
omezovačem, takže kdybych byl trochu velkorysejší co se proudového
omezení
týče, mohla by to být ještě zajímavější podívaná.
Pokud máte jakékoliv poznámky které by nás nasměrovali co je špatně,
budeme
za ně rádi. Znovu připomínám že nejsme elektrotechnici, ale informatici,
tak
prosím o trochu shovívavosti.

Za tým Úmorník MFF,
Ondřej Staněk







_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>



_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>

</pre>
          </blockquote>
          <pre wrap="">

</pre>
        </blockquote>
        <pre wrap="">
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
      </blockquote>
      <pre wrap="">


</pre>
    </blockquote>
    <br>
    <br>
  </body>
</html>