<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=ISO-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.19120">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff text=#000000>
<DIV><FONT face=Arial>Vyšší výkony "dnešních" alternátorů nic nemění na faktu,
že jejich charakteristiky jsou z principu podobné. Lepší materiály, lepší
izolace, přesnější konstrukce, vyšší teploty, vyšší otáčky. Řeč byla o
tom, zda se alternátor může či nemůže za chodu motoru přetížit a poškodit.
Z uvedeného grafu v odkazu je jasné, že nikolivěk, neboť max. proud je
schopen dodat jen při otáčkách kolem 10.000/min. a ani v tomto případě se
nepřetíží, protože víc "nedá". Na trvalý max. proud konstruován a zkoušky i
v tomto režimu jsou docela tvrdé. Mnoho našich konstrukcí by je nepřežilo.
Náhodou jsem našel jako první odkaz křivku známého alternátoru PAL a
předpokládal jsem, že lidé s elektrotechnickým vzděláním pochopí, že i
výkonnější typy budou mít křivku podobnou.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial>Závěr tedy je, že alternátor nastartovaného auta se nemůže
při startovaní jiného pomocí kabelů poškodit, ať to tvrdí třeba i 30 těch, kteří
"do toho" dělají (na ty si po zkušenostech dávám zvlášť pozor
:)) . Naopak běžící alternátor pomůže při startu, pokud už dodává
proud. Pokud někdy někomu něco v nějaké popelnici při takovýchto
experimentech odešlo, bude chyba jinde.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial>P.S. "<FONT size=2 face="Arial CE">ale jednoznačně jsou
dnešní alternátory minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony"
". <FONT size=3> Jednou tak výkonné znamená
stejně výkonné.</FONT></FONT><BR>P.S.2: </FONT><FONT size=2
face="Arial CE">(s tím už se dá i slušně svařovat) ...<FONT size=3> Nedá se s
tím svařovat. S alternátorem se nedá svařovat. Svařovat se dá proudem i mnohem
nižším, 40A, ale ne s alternátorem.</FONT></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial>AZE</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial></FONT> </DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=honza.kuba@gmail.com href="mailto:honza.kuba@gmail.com">Kuba Jan</A>
</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Thursday, October 13, 2011 10:08
PM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Kde koupit ohebne vodice
6/10mm2 k nabijecce?</DIV>
<DIV><BR></DIV>No minimálně v zatížitelnosti, wýkonu....... <BR>Nechcete mi
dofám tvrdit, že altík ze š110 ( co já vím, tak tam zpočátku dávali
dynamo altím mělo snad jen to R-ko a pozdější modely škodovek 105,120) má
stejný výkon a další parametry jako zřeba dnešní z Fabie.<BR>Konstrukce
je jaksi stejná, to jinak udělat nejde, o to se nepřu.<BR>Právě na internetu
je vidět rozdíl ihned, zkuste si něco přečíst:<BR>Třeba zde:<BR><A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380">http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380</A><BR>V
poslední části :<BR><FONT size=2
face="arial ce, helvetica ce, arial, helvetica">"Dříve se alternátory vyráběly
pro proudy 35 A (490 W), 42 A (588 W), a 55 A (770 W), nyní se alternátor o
výkonu 770 W používá jen u menších vozidel bez větších
spotřebičů.</FONT><BR><FONT size=2
face="arial ce, helvetica ce, arial, helvetica">Běžné hodnoty jsou 70 A (980
W), 90 A (1260 W) a 120 A (1680 W) (s tím už se dá i slušně
svařovat)"<BR><BR>TT údaje lze samozřejmě dohledat ale jednoznačně jsou dnešní
alternátory minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony"<BR>Co se
týče životnosti, konstrukce tak na Fabii 1,9 SDI odešel alternátor ( ložiska
) ve 430000 km nájezdu, táta měnil uhlíky ve Š105 co si pamatuji asi v
50000 km.<BR>Jakub<BR><BR><BR><BR></FONT>Jakub<BR>Dne 13.10.2011 21:16, AZe
napsal(a):
<BLOCKQUOTE cite=mid:B1588F27F8EF45E78F050D8537BF6DAC@pc type="cite">V čem
jsou "dnešní" alternátory jiné? Žeby v nich byly modré krystaly? Nemám čas
Vám vyvracet bludy, použijte internet. <BR>AZE <BR><BR><BR>----- Original
Message ----- From: "Kuba Jan" <A class=moz-txt-link-rfc2396E
href="mailto:honza.kuba@gmail.com"><honza.kuba@gmail.com></A> <BR>To:
"HW-news" <A class=moz-txt-link-rfc2396E
href="mailto:hw-list@list.hw.cz"><hw-list@list.hw.cz></A> <BR>Sent:
Thursday, October 13, 2011 4:37 PM <BR>Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice
6/10mm2 k nabijecce? <BR><BR><BR>Skoda 110 R, to jako srovnavate s dnesnimi
alternatory? To je jen takova <BR>sranda ne? <BR><BR><BR>Dne 13.10.2011
10:20, Michal Gregor napsal(a): <BR>
<BLOCKQUOTE type="cite">To je fakt tak spatne? Jezdim vetsinou na 1500
otacek, tedy 15 - 20 amper. V zime teda ta baterka nema moc sanci se dobit
- svetla, ventilator, ohrivani skel a zrcatek. <BR><BR>Michal Gregor
<BR><BR><BR><BR>----- Original Message ----- From: "AZe" <A
class=moz-txt-link-rfc2396E
href="mailto:aze@seznam.cz"><aze@seznam.cz></A> <BR>To: "HW-news" <A
class=moz-txt-link-rfc2396E
href="mailto:hw-list@list.hw.cz"><hw-list@list.hw.cz></A> <BR>Sent:
Thursday, October 13, 2011 9:53 AM <BR>Subject: Re: Kde koupit ohebne
vodice 6/10mm2 k nabijecce? <BR><BR><BR>Tady je křivka proud/otáčky pro
alt. 42A. Je vidět, že při nízkých otáčkách <BR>nedosáhne ani 1/3 max.
proudu. U těch větších je to stejné. <BR><A class=moz-txt-link-freetext
href="http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg">http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg</A>
<BR>AZE <BR><BR>----- Original Message ----- From: "AZe" <A
class=moz-txt-link-rfc2396E
href="mailto:aze@seznam.cz"><aze@seznam.cz></A> <BR>To: "HW-news" <A
class=moz-txt-link-rfc2396E
href="mailto:hw-list@list.hw.cz"><hw-list@list.hw.cz></A> <BR>Sent:
Thursday, October 13, 2011 9:31 AM <BR>Subject: Re: Kde koupit ohebne
vodice 6/10mm2 k nabijecce? <BR><BR><BR>Víte, jak vypadá charakteristika
alternátoru? Ví to ten člověk, co "do toho <BR>dělá" ? Asi ne.
<BR>Alternátor při volnoběhu sotva nabíjí, udávají se jeho "otáčky počátku
<BR>nabíjení", to jsou otáčky, obvykle vyšší, než při volnoběhu, kdy
napětí na <BR>něm roste nad 12,5V. Max. proud dodá pouze při max.
otáčkách, což je tak <BR>kolem 10.000 a víc a ani do zkratu nedá víc,
chová se jako zdroj proudu. Při <BR>lehkém zvýšení otáček přidáním plynu
zdaleka nemůže dosáhnout proudu, který <BR>by ho mohl poškodit. ani jiné
riziko mu nehrozí, například od napěťových <BR>špiček cizího stertéru,
protože je tak jako tak trvale připojen k baterii, <BR>ať stojí nebo se
točí. <BR>Také jsem "do toho" dělal, ne 30 let, ale narozdíl od onoho
člověka přímo u <BR>toho, ve vývoji alternátorů a regulátorů......a na
stejné téma jsem dělal <BR>spoustu měření pro diplomku. <BR>AZE
<BR><BR>----- Original Message ----- From: "Kuba Jan" <A
class=moz-txt-link-rfc2396E
href="mailto:honza.kuba@gmail.com"><honza.kuba@gmail.com></A>
<BR>To: "HW-news" <A class=moz-txt-link-rfc2396E
href="mailto:hw-list@list.hw.cz"><hw-list@list.hw.cz></A> <BR>Sent:
Thursday, October 13, 2011 7:29 AM <BR>Subject: Re: Kde koupit ohebne
vodice 6/10mm2 k nabijecce? <BR><BR><BR><BR>Ten clovek dela do aut asi 30
let a tohle si nevymyslel, v kazdem <BR>pripade mi tvrdi, ze je proste
nastartovane auto jako startovaci blbost. <BR>V kazdem pripade lepsi dve
vybite baterie, nez jedna vybita a jedno <BR>znicene nabijeni.
<BR>Mimochodem s baterkami delam denodenne a v zivote jsem nevidel
<BR>zkratovany jedne clanek . Pokud to nekdo neudelal umyslne. Ale stale
je <BR>to pouze o 2 v mene. <BR>To spis jsem narazil na spoustu
baterii,kde byl jeden clanek preruseny. <BR>JaKub <BR><BR>Dne 13.10.2011
2:01, gatilo napsal(a): <BR>
<BLOCKQUOTE type="cite"> 13.10.2011, 1:58:02 <BR><BR>Cinsky
padelky polovodicu taky spolehlive odchazeji pri polovine
<BR>katalogovyho proudu. U alternatoru, to klidne muze byt stejne.
<BR><BR>S pozdravem Pavel <BR> <A
class=moz-txt-link-freetext href="mailto:gatilo">mailto:gatilo</A> +
zavinac + centrum.cz <BR><BR>-- <BR>AZE napsal: <BR><BR>
<BLOCKQUOTE type="cite">Alternátor se při přetížení chová jako zdroj
proudu. Prostě se z něj vyšší <BR>proud než max. (a ten by taknějak
měl snést, že) nedá dostat. Takových <BR>kachen existuje posusta.
<BR>AZE
<BR></BLOCKQUOTE><BR>_______________________________________________
<BR>HW-list mailing list - sponsored by <A
class=moz-txt-link-abbreviated href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A>
<BR><A class=moz-txt-link-abbreviated
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
<BR></BLOCKQUOTE><BR>_______________________________________________
<BR>HW-list mailing list - sponsored by <A
class=moz-txt-link-abbreviated href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A>
<BR><A class=moz-txt-link-abbreviated
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
<BR><BR>_______________________________________________ <BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated
href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> <BR><A
class=moz-txt-link-abbreviated
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
<BR><BR>_______________________________________________ <BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated
href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> <BR><A
class=moz-txt-link-abbreviated
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
<BR>_______________________________________________ <BR>HW-list mailing
list - sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated
href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> <BR><A
class=moz-txt-link-abbreviated
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
<BR></BLOCKQUOTE><BR>_______________________________________________
<BR>HW-list mailing list - sponsored by <A
class=moz-txt-link-abbreviated href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> <BR><A
class=moz-txt-link-abbreviated
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
<BR>_______________________________________________ <BR>HW-list mailing
list - sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated
href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> <BR><A class=moz-txt-link-abbreviated
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A
class=moz-txt-link-freetext
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A>
<BR></BLOCKQUOTE><BR>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>