<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=ISO-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.19120">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff text=#000000>
<DIV><FONT face=Arial>Vyšší výkony "dnešních" alternátorů nic nemění na faktu, 
že jejich charakteristiky jsou z principu podobné. Lepší materiály, lepší 
izolace, přesnější konstrukce, vyšší teploty, vyšší otáčky. Řeč byla o 
tom,&nbsp;zda se alternátor může či nemůže za chodu motoru přetížit a poškodit. 
Z uvedeného grafu v odkazu&nbsp;je jasné, že nikolivěk, neboť max. proud je 
schopen dodat jen při otáčkách&nbsp;kolem 10.000/min. a ani v tomto případě se 
nepřetíží, protože víc "nedá". Na&nbsp;trvalý max. proud konstruován a zkoušky i 
v tomto režimu jsou docela tvrdé.&nbsp;Mnoho našich konstrukcí by je nepřežilo. 
Náhodou jsem našel jako první odkaz křivku známého alternátoru PAL a 
předpokládal jsem, že lidé s elektrotechnickým vzděláním pochopí, že i 
výkonnější typy budou mít křivku podobnou.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial>Závěr tedy je, že alternátor nastartovaného auta se nemůže 
při startovaní jiného pomocí kabelů poškodit, ať to tvrdí třeba i 30 těch, kteří 
"do toho" dělají (na ty si po zkušenostech dávám zvlášť&nbsp;pozor 
:))&nbsp;.&nbsp;Naopak běžící alternátor pomůže při startu, pokud už dodává 
proud.&nbsp;Pokud někdy někomu něco v nějaké popelnici při takovýchto 
experimentech&nbsp;odešlo, bude chyba jinde.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial>P.S. "<FONT size=2 face="Arial CE">ale jednoznačně jsou 
dnešní alternátory minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony" 
".&nbsp;<FONT size=3> Jednou tak výkonné znamená 
stejně&nbsp;výkonné.</FONT></FONT><BR>P.S.2: </FONT><FONT size=2 
face="Arial CE">(s tím už se dá i slušně svařovat) ...<FONT size=3> Nedá se s 
tím svařovat. S alternátorem se nedá svařovat. Svařovat se dá proudem i mnohem 
nižším, 40A, ale ne s alternátorem.</FONT></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial>AZE</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial></FONT>&nbsp;</DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
  <DIV 
  style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=honza.kuba@gmail.com href="mailto:honza.kuba@gmail.com">Kuba Jan</A> 
  </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
  href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Thursday, October 13, 2011 10:08 
  PM</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Kde koupit ohebne vodice 
  6/10mm2 k nabijecce?</DIV>
  <DIV><BR></DIV>No minimálně v zatížitelnosti, wýkonu....... <BR>Nechcete mi 
  dofám&nbsp; tvrdit, že altík ze š110 ( co já vím, tak tam zpočátku dávali 
  dynamo altím mělo snad jen to R-ko a pozdější modely škodovek 105,120) má 
  stejný výkon a další&nbsp; parametry jako zřeba dnešní z Fabie.<BR>Konstrukce 
  je jaksi stejná, to jinak udělat nejde, o to se nepřu.<BR>Právě na internetu 
  je vidět rozdíl ihned, zkuste si něco přečíst:<BR>Třeba zde:<BR><A 
  class=moz-txt-link-freetext 
  href="http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380">http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380</A><BR>V 
  poslední části :<BR><FONT size=2 
  face="arial ce, helvetica ce, arial, helvetica">"Dříve se alternátory vyráběly 
  pro proudy 35 A (490 W), 42 A (588 W), a 55 A (770 W), nyní se alternátor o 
  výkonu 770 W používá jen u menších vozidel bez větších 
  spotřebičů.</FONT><BR><FONT size=2 
  face="arial ce, helvetica ce, arial, helvetica">Běžné hodnoty jsou 70 A (980 
  W), 90 A (1260 W) a 120 A (1680 W) (s tím už se dá i slušně 
  svařovat)"<BR><BR>TT údaje lze samozřejmě dohledat ale jednoznačně jsou dnešní 
  alternátory minimálně jednou tak výkonnénež staré "PAL -Magnetony"<BR>Co se 
  týče životnosti, konstrukce tak na Fabii 1,9 SDI odešel alternátor ( ložiska 
  )&nbsp; ve 430000 km nájezdu, táta měnil uhlíky ve Š105 co si pamatuji asi v 
  50000 km.<BR>Jakub<BR><BR><BR><BR></FONT>Jakub<BR>Dne 13.10.2011 21:16, AZe 
  napsal(a): 
  <BLOCKQUOTE cite=mid:B1588F27F8EF45E78F050D8537BF6DAC@pc type="cite">V čem 
    jsou "dnešní" alternátory jiné? Žeby v nich byly modré krystaly? Nemám čas 
    Vám vyvracet bludy, použijte internet. <BR>AZE <BR><BR><BR>----- Original 
    Message ----- From: "Kuba Jan" <A class=moz-txt-link-rfc2396E 
    href="mailto:honza.kuba@gmail.com">&lt;honza.kuba@gmail.com&gt;</A> <BR>To: 
    "HW-news" <A class=moz-txt-link-rfc2396E 
    href="mailto:hw-list@list.hw.cz">&lt;hw-list@list.hw.cz&gt;</A> <BR>Sent: 
    Thursday, October 13, 2011 4:37 PM <BR>Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 
    6/10mm2 k nabijecce? <BR><BR><BR>Skoda 110 R, to jako srovnavate s dnesnimi 
    alternatory? To je jen takova <BR>sranda ne? <BR><BR><BR>Dne 13.10.2011 
    10:20, Michal Gregor napsal(a): <BR>
    <BLOCKQUOTE type="cite">To je fakt tak spatne? Jezdim vetsinou na 1500 
      otacek, tedy 15 - 20 amper. V zime teda ta baterka nema moc sanci se dobit 
      - svetla, ventilator, ohrivani skel a zrcatek. <BR><BR>Michal Gregor 
      <BR><BR><BR><BR>----- Original Message ----- From: "AZe" <A 
      class=moz-txt-link-rfc2396E 
      href="mailto:aze@seznam.cz">&lt;aze@seznam.cz&gt;</A> <BR>To: "HW-news" <A 
      class=moz-txt-link-rfc2396E 
      href="mailto:hw-list@list.hw.cz">&lt;hw-list@list.hw.cz&gt;</A> <BR>Sent: 
      Thursday, October 13, 2011 9:53 AM <BR>Subject: Re: Kde koupit ohebne 
      vodice 6/10mm2 k nabijecce? <BR><BR><BR>Tady je křivka proud/otáčky pro 
      alt. 42A. Je vidět, že při nízkých otáčkách <BR>nedosáhne ani 1/3 max. 
      proudu. U těch větších je to stejné. <BR><A class=moz-txt-link-freetext 
      href="http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg">http://www.skoda110r.cz/forum/51249.jpg</A> 
      <BR>AZE <BR><BR>----- Original Message ----- From: "AZe" <A 
      class=moz-txt-link-rfc2396E 
      href="mailto:aze@seznam.cz">&lt;aze@seznam.cz&gt;</A> <BR>To: "HW-news" <A 
      class=moz-txt-link-rfc2396E 
      href="mailto:hw-list@list.hw.cz">&lt;hw-list@list.hw.cz&gt;</A> <BR>Sent: 
      Thursday, October 13, 2011 9:31 AM <BR>Subject: Re: Kde koupit ohebne 
      vodice 6/10mm2 k nabijecce? <BR><BR><BR>Víte, jak vypadá charakteristika 
      alternátoru? Ví to ten člověk, co "do toho <BR>dělá" ? Asi ne. 
      <BR>Alternátor při volnoběhu sotva nabíjí, udávají se jeho "otáčky počátku 
      <BR>nabíjení", to jsou otáčky, obvykle vyšší, než při volnoběhu,&nbsp; kdy 
      napětí na <BR>něm roste nad 12,5V. Max. proud dodá pouze při max. 
      otáčkách, což je tak <BR>kolem 10.000 a víc a ani do zkratu nedá víc, 
      chová se jako zdroj proudu. Při <BR>lehkém zvýšení otáček přidáním plynu 
      zdaleka nemůže dosáhnout proudu, který <BR>by ho mohl poškodit. ani jiné 
      riziko mu nehrozí, například od napěťových <BR>špiček cizího stertéru, 
      protože je tak jako tak trvale připojen k baterii, <BR>ať stojí nebo se 
      točí. <BR>Také jsem "do toho" dělal, ne 30 let, ale narozdíl od onoho 
      člověka přímo u <BR>toho, ve vývoji alternátorů a regulátorů......a na 
      stejné téma jsem dělal <BR>spoustu měření pro diplomku. <BR>AZE 
      <BR><BR>----- Original Message ----- From: "Kuba Jan" <A 
      class=moz-txt-link-rfc2396E 
      href="mailto:honza.kuba@gmail.com">&lt;honza.kuba@gmail.com&gt;</A> 
      <BR>To: "HW-news" <A class=moz-txt-link-rfc2396E 
      href="mailto:hw-list@list.hw.cz">&lt;hw-list@list.hw.cz&gt;</A> <BR>Sent: 
      Thursday, October 13, 2011 7:29 AM <BR>Subject: Re: Kde koupit ohebne 
      vodice 6/10mm2 k nabijecce? <BR><BR><BR><BR>Ten clovek dela do aut asi 30 
      let a tohle si nevymyslel, v kazdem <BR>pripade mi tvrdi, ze je proste 
      nastartovane auto jako startovaci blbost. <BR>V kazdem pripade lepsi dve 
      vybite baterie, nez jedna vybita a jedno <BR>znicene nabijeni. 
      <BR>Mimochodem s baterkami delam denodenne a v zivote jsem nevidel 
      <BR>zkratovany jedne clanek . Pokud to nekdo neudelal umyslne. Ale stale 
      je <BR>to pouze o 2 v mene. <BR>To spis jsem narazil na spoustu 
      baterii,kde byl jeden clanek preruseny. <BR>JaKub <BR><BR>Dne 13.10.2011 
      2:01, gatilo napsal(a): <BR>
      <BLOCKQUOTE type="cite">&nbsp; 13.10.2011, 1:58:02 <BR><BR>Cinsky 
        padelky polovodicu taky spolehlive odchazeji pri polovine 
        <BR>katalogovyho proudu. U alternatoru, to klidne muze byt stejne. 
        <BR><BR>S pozdravem Pavel <BR>&nbsp;&nbsp; <A 
        class=moz-txt-link-freetext href="mailto:gatilo">mailto:gatilo</A> + 
        zavinac + centrum.cz <BR><BR>--&nbsp;<BR>AZE napsal: <BR><BR>
        <BLOCKQUOTE type="cite">Alternátor se při přetížení chová jako zdroj 
          proudu. Prostě se z něj vyšší <BR>proud než max. (a ten by taknějak 
          měl snést, že) nedá dostat. Takových <BR>kachen existuje posusta. 
          <BR>AZE 
        <BR></BLOCKQUOTE><BR>_______________________________________________ 
        <BR>HW-list mailing list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A 
        class=moz-txt-link-abbreviated href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> 
        <BR><A class=moz-txt-link-abbreviated 
        href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A 
        class=moz-txt-link-freetext 
        href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A> 
        <BR></BLOCKQUOTE><BR>_______________________________________________ 
      <BR>HW-list mailing list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A 
      class=moz-txt-link-abbreviated href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> 
      <BR><A class=moz-txt-link-abbreviated 
      href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A 
      class=moz-txt-link-freetext 
      href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A> 
      <BR><BR>_______________________________________________ <BR>HW-list 
      mailing list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated 
      href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> <BR><A 
      class=moz-txt-link-abbreviated 
      href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A 
      class=moz-txt-link-freetext 
      href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A> 
      <BR><BR>_______________________________________________ <BR>HW-list 
      mailing list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated 
      href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> <BR><A 
      class=moz-txt-link-abbreviated 
      href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A 
      class=moz-txt-link-freetext 
      href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A> 
      <BR>_______________________________________________ <BR>HW-list mailing 
      list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated 
      href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> <BR><A 
      class=moz-txt-link-abbreviated 
      href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A 
      class=moz-txt-link-freetext 
      href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A> 
      <BR></BLOCKQUOTE><BR>_______________________________________________ 
    <BR>HW-list mailing list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A 
    class=moz-txt-link-abbreviated href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> <BR><A 
    class=moz-txt-link-abbreviated 
    href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A 
    class=moz-txt-link-freetext 
    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A> 
    <BR>_______________________________________________ <BR>HW-list mailing 
    list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A class=moz-txt-link-abbreviated 
    href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A> <BR><A class=moz-txt-link-abbreviated 
    href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A> <BR><A 
    class=moz-txt-link-freetext 
    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A> 
    <BR></BLOCKQUOTE><BR>
  <P>
  <HR>

  <P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list&nbsp; -&nbsp; sponsored by 
  www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>