<html><body>Ked si tak citam Vasu reakciu, tak s nostalgiou spominam na to ako chodili objednavky za tyzden, v lepsom pripade do 3 dni... Ale fakt je ten, ze ten Farnell to ma premakane. Aj ked si za to necha zaplatit.<br><br>A.<br><br><br><br>On&nbsp;Wed, 18 May 2011 11:07:55 +0200<br> Petr Zahradnik <clexpert@clexpert.cz> wrote:<br>&gt; Původní zpráva ze dne 18.5.2011 od balu@home:<br>&gt; <br>&gt;&gt; no oni vam vlastne davaju moznost citit sa lepsie, za lepsie<br>&gt;&gt; parametre platite predsa musite platit viacej, mate pocit<br>&gt;&gt; exkluzivity :-)<br>&gt; <br>&gt; Kdo? Farnell? Já si spíš myslím, že tam to není o tom, že má někdo<br>&gt; pocit exkluzivity, ale že to opravdu funguje. Když něco objednáš, <br>&gt;tak<br>&gt; to přijde druhý den. Když něco přijde špatně nebo je nějaký problém,<br>&gt; tak to obratem vyřeší. O tom to je.<br>&gt; <br>&gt; V neděli večer jsem objednal něco v RS Components. Tito mě už delší<br>&gt; dobu masírují dopisy a maily, abych si 
 tam něco objednal. Kdysi <br>&gt;dávno<br>&gt; jsem tam i něco objednával a fungovalo to. Nicméně už je to několik<br>&gt; let. OK, tak v neděli večer jsem dělal menší zkušební objednávku po<br>&gt; delší době.<br>&gt; <br>&gt; Nejdříve jsem se musel zaregistrovat do jejich systému, protože od <br>&gt;té<br>&gt; doby už mají jiný. Když jsem se registroval, vybral jsem si své<br>&gt; uživatelské jméno a kliknul na "ověřit dostupnost" - OK, jméno je<br>&gt; dostupné. Po odeslání registrace ale toto jméno dostupné nebylo, mám<br>&gt; si prý zvolit jiné. Opakovaně bylo a nebylo dostupné. OK, drobnost,<br>&gt; ale pak nevím, na co tam to ověřovací tlačítko je.<br>&gt; <br>&gt; Nakonec jsem se úspěšně zaregistroval, provedl objednávku, zboží je<br>&gt; skladem a za 175 Kč bez DPH dopravného je tam dodání do druhého dne.<br>&gt; Objednával jsem v neděli, tedy jsem v úterý (včera) očekával zboží. <br>&gt;V<br>&gt; pondělí večer jsem si říkal, že by mohla být nějaká informace o<br>&g
 t; zásilce, nic. V úterý taky nic. To už mi bylo divné.<br>&gt; <br>&gt; V úterý jsem tedy zavolal na jejich pražské telefonní číslo, kde<br>&gt; píšou, že nám tam poradí samozřejmě v českém jazyce. Zvedl to nějaký<br>&gt; angličan, česky neuměl, a když jsem se ho tedy anglicky zeptal na <br>&gt;stav<br>&gt; objednávky a nadiktoval mu číslo objednávky, tak mi jen suše <br>&gt;oznámil,<br>&gt; že tam český personál není a že mi k objednávce nic říct nemůže, ať <br>&gt;si<br>&gt; zavolám zítra ráno.<br>&gt; <br>&gt; Tedy zítra ráno (to znamená dnes ve středu) jsem tam zavolal, byla <br>&gt;tam<br>&gt; česká ženská, která mi řekla, že jim vypadl systém a ty objednávky<br>&gt; nějak zpracovávají a nestíhají a snad že dnes už na moji objednávku<br>&gt; přijde řada, tak snad zítra ji dostanu.<br>&gt; <br>&gt; Ptal jsem se, jak to je s tím dodáním do druhého dne a dozvěděl jsem<br>&gt; se: "Ale ano, samozřejmě to funguje, když se nic nestane, tak do<br>&gt; druhého dne dodáváme."<b
 r>&gt; <br>&gt; Ptal jsem se, jak to funguje s tou dostupností českých lidi a <br>&gt;dozvěděl<br>&gt; jsem se: "Já jsem tu včera nebyla, nikdo jiný než já nemá přístup k<br>&gt; těm informacím, ale jinak to funguje."<br>&gt; <br>&gt; OK, já dokážu pochopit, že může vypadnout systém. Zrovna tak ale<br>&gt; vidím, že web jim jede, přijímá objednávky, zřejmě vypadlo cosi<br>&gt; interního, ale externí aplikace jede. Tak není přece problém <br>&gt;rozeslat<br>&gt; nějaký mail s omluvou, nebo nastavit do položky "stav" nějaký stav<br>&gt; (není tam totiž vůbec nic). Za těch několik dní to stihnout mohli.<br>&gt; Nedejbože kdyby někdo ty zákazníky obvolal.<br>&gt; <br>&gt; OK, dokážu i pochopit, že tam česká ženská není, ale když mi ani<br>&gt; angličan na lince nedokáže poradit/vysvětlit, tak to tam nemusí <br>&gt;sedět,<br>&gt; to může linka směřovat na záznamník. A kdyby na ten záznamník nějaká<br>&gt; zrovna dostupná uklízečka namluvila česky (nebo aspoň anglicky)<br>&gt; zpr
 ávu: "Omlouváme se, nejsme tu, vypadl nám systém, za několik dní<br>&gt; bude vaše objednávka vyřízena," tak by to bylo daleko lepší řešení.<br>&gt; <br>&gt; Nemám důvod nevěřit tomu, že to u RS Components opravdu funguje do<br>&gt; druhého dne... když se nic nestane... Když je to napsané na webu, <br>&gt;tak<br>&gt; to přece musí být pravda. Ale kvalitní společnost a péče o zákazníka<br>&gt; se pozná právě v okamžiku, kdy něco nefunguje, když nastane nějaká<br>&gt; nestandardní situace, když je potřeba reklamovat, když někdo něco<br>&gt; poplete, když od nich někdo něco chce. A to je právě tento příklad. <br>&gt;V<br>&gt; ten moment se teprve zjistí, kdo na své zákazníky kašle a kdo ne.<br>&gt; <br>&gt; Mně je v tento okamžik celkem jedno, jestli tahle zásilka se zbožím<br>&gt; přijde včera, jak měla přijít, nebo zítra, jak by snad konečně měla<br>&gt; přijít, nebo příští týden. Dokonce by mi i bylo jedno, kdyby <br>&gt;nepřišla<br>&gt; vůbec. Ale jsem rád, že jsem se trefi
 l zrovna do téhle problémové<br>&gt; situace, protože teď už přesně vím, jak by to mohlo dopadnout, <br>&gt;kdybych<br>&gt; se na dodání do druhého dne opravdu spoléhal a zboží nutně <br>&gt;potřeboval.<br>&gt; <br>&gt; Petr Zahradník, počítačový expert<br>&gt; <br>&gt; ====================================================================<br>&gt; Petr Zahradník, Computer Laboratory<br>&gt; Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem<br>&gt; telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601<br>&gt; web: http://www.clexpert.cz, e-mail: clexpert@clexpert.cz<br>&gt; ICQ: 21215917, Live: clexpert@clexpert.cz, Skype: callto://clexpert<br>&gt; ====================================================================<br>&gt; <br>&gt; <br>&gt; _______________________________________________<br>&gt; HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>&gt; Hw-list@list.hw.cz<br>&gt; http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br></clexpert@clexpert.cz></body></html>