No, ono se tu pletou dva zpusoby jizdy.. Smykany oblouk - tak se jezdilo na rovnych lyzich - a ten jde na carvingovych lyzich lepe - vetsina rekreacnich jezdcu jezdi takto nadale i na carvingovych lyzich. A jde jim to lepe, protoze je zakrivene lyze do oblouku navedou.<br>


<br>A druhym zpusobem je carving - to je jizda po hranach lyzi - napr zde: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=LtMHcLgUFo4&amp;feature=related" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=LtMHcLgUFo4&amp;feature=related</a> - prvnich 30 sec preskocte, to tam mluvi nejaky hlasatel ci co.. Diky tomu ze nesmykate, neztracite rychlost, naopak v obloucich zrychlite :-) Nutno zkusit.<br>


<br>Takze nejen pro &quot;novacky&quot; ale hlavne pro pokrocile jezdce je carving prinosem ;-)<br><br>jose<br><br><br>2011/4/24 Kuba Jan &lt;<a href="mailto:honza.kuba@gmail.com" target="_blank">honza.kuba@gmail.com</a>&gt;:<br>

&gt; Jo, když kupuji lyže, tak s co největším poloměrem tak, aby se co nejvíce<br>
&gt; přiblížily těm starým rovným šlajzkám, na kterých jsem začínal.<br>&gt;  Jsem zvyklý v koncích  obloučků &quot;dosmýkávat&quot; po hraně tak jak jsem se to<br>&gt; kdysi naučil... a u &quot;curvingových&quot; lyží s tím mám potíže.<br>


&gt; Ale netvrdím, že pro nováčky není ten curving přínosem...<br>&gt; JaKub<br>&gt;<br>&gt; Dne 24.4.2011 22:16, Kručinský Ladislav napsal(a):<br>&gt;&gt;<br>&gt;&gt; Ještě bych doplnil kolegu Sudovce - pro člověka který byl zvyklý jezdit<br>


&gt;&gt; přívratné smyky je přechod z rovných na carvingy asi jako si přesednout z<br>&gt;&gt; manuální převodovky na dobrý automat. Na upravených svazích je to na carvech<br>&gt;&gt; požitek, točí se totiž jenom přenášením váhy a lehkým přikloněním vnější<br>


&gt;&gt; nohy ke svahu, jde to nádherně a je to tanec právě proto, že carvová lyže<br>&gt;&gt; jakmile se prohne (tím přikloněním)  tak vytvoří oblouk který točí - nesmýká<br>&gt;&gt; se ale řeže oblouk a to je důležité. Než jste se naučil na rovných lyžích<br>


&gt;&gt; dělat oblouk tak aby řezal a nesmýkal se, stálo to hodně cviku, tady to máte<br>&gt;&gt; zadarmo.<br>&gt;&gt; Obrovská nevýhoda carvových lyží je, že ve vyšších rychlostech na hladkých<br>&gt;&gt; površích nedrží směr - bývají výrazně kratší než se kupovaly ty rovné a když<br>


&gt;&gt; jde o to jet rovně ve vyšší rychlosti musíte mít sílu v nohách a nechytit<br>&gt;&gt; hranou žádnou nerovnost, jinak vás to rozhodí a končíte v kotrmelcích.<br>&gt;&gt; V hlubokém sněhu jsem nepozoroval žádný výrazný rozdíl, který by hovořil<br>


&gt;&gt; ve prospěch carvů. Ale jsem spíše ta stará škola takže jsem zvyklý točit<br>&gt;&gt; přívratné oblouky a v hlubokém sněhu se nic výrazně jiného dělat nedá.<br>&gt;&gt; Zajímalo by mně, zda máte stejné zkušenosti.<br>


&gt;<br>&gt; _______________________________________________<br>&gt; HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>&gt; <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>

&gt; <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
&gt;<br><br><br>