No, ono se tu pletou dva zpusoby jizdy.. Smykany oblouk - tak se jezdilo na rovnych lyzich - a ten jde na carvingovych lyzich lepe - vetsina rekreacnich jezdcu jezdi takto nadale i na carvingovych lyzich. A jde jim to lepe, protoze je zakrivene lyze do oblouku navedou.<br>
<br>A druhym zpusobem je carving - to je jizda po hranach lyzi - napr zde: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=LtMHcLgUFo4&feature=related" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=LtMHcLgUFo4&feature=related</a> - prvnich 30 sec preskocte, to tam mluvi nejaky hlasatel ci co.. Diky tomu ze nesmykate, neztracite rychlost, naopak v obloucich zrychlite :-) Nutno zkusit.<br>
<br>Takze nejen pro "novacky" ale hlavne pro pokrocile jezdce je carving prinosem ;-)<br><br>jose<br><br><br>2011/4/24 Kuba Jan <<a href="mailto:honza.kuba@gmail.com" target="_blank">honza.kuba@gmail.com</a>>:<br>
> Jo, když kupuji lyže, tak s co největším poloměrem tak, aby se co nejvíce<br>
> přiblížily těm starým rovným šlajzkám, na kterých jsem začínal.<br>> Jsem zvyklý v koncích obloučků "dosmýkávat" po hraně tak jak jsem se to<br>> kdysi naučil... a u "curvingových" lyží s tím mám potíže.<br>
> Ale netvrdím, že pro nováčky není ten curving přínosem...<br>> JaKub<br>><br>> Dne 24.4.2011 22:16, Kručinský Ladislav napsal(a):<br>>><br>>> Ještě bych doplnil kolegu Sudovce - pro člověka který byl zvyklý jezdit<br>
>> přívratné smyky je přechod z rovných na carvingy asi jako si přesednout z<br>>> manuální převodovky na dobrý automat. Na upravených svazích je to na carvech<br>>> požitek, točí se totiž jenom přenášením váhy a lehkým přikloněním vnější<br>
>> nohy ke svahu, jde to nádherně a je to tanec právě proto, že carvová lyže<br>>> jakmile se prohne (tím přikloněním) tak vytvoří oblouk který točí - nesmýká<br>>> se ale řeže oblouk a to je důležité. Než jste se naučil na rovných lyžích<br>
>> dělat oblouk tak aby řezal a nesmýkal se, stálo to hodně cviku, tady to máte<br>>> zadarmo.<br>>> Obrovská nevýhoda carvových lyží je, že ve vyšších rychlostech na hladkých<br>>> površích nedrží směr - bývají výrazně kratší než se kupovaly ty rovné a když<br>
>> jde o to jet rovně ve vyšší rychlosti musíte mít sílu v nohách a nechytit<br>>> hranou žádnou nerovnost, jinak vás to rozhodí a končíte v kotrmelcích.<br>>> V hlubokém sněhu jsem nepozoroval žádný výrazný rozdíl, který by hovořil<br>
>> ve prospěch carvů. Ale jsem spíše ta stará škola takže jsem zvyklý točit<br>>> přívratné oblouky a v hlubokém sněhu se nic výrazně jiného dělat nedá.<br>>> Zajímalo by mně, zda máte stejné zkušenosti.<br>
><br>> _______________________________________________<br>> HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
><br><br><br>