<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#ffffff">
    Pokud nevadí trošku vyšší cena tak na spínaní motorů se mě osvědčil
    BTS555 + dioda 40CPQ100PBF přes motor. Ale zas nemusíte mít zásobu
    tranzitorů na výměnu. Nedá se zničit. Mám s ním PWM regulatory
    otáček 24V 500W na autech a bez problému to přežívá zkraty a spálené
    motorky.<br>
    <br>
    Dne 19.1.2011 17:15, andrej jancura napsal(a):
    <blockquote cite="mid:web-527033753@be3.mail.zoznam.sk" type="cite"><br>
      Myslim si ze najvacsi problem bude indukcnost privodnych kablov a
      indukcnost motora. Tie v kombinacii s dostatocne rychlym spinanim
      mozu vyrobit dost velke napatie, -L*dI/dt. Moznosti je viacej.
      Podla toho ako rychlo Vam to bude spinat. Ja osobne by som tam dal
      seriovy RC clen, ktory by mal vychytat vsetky dominantne spicky.
      Diodu a transil by som volil skor ako doplnujucu ochranu. Obzvlast
      ten transil, tie maju dost siroke Ubr, navyse je udavane pri prude
      1mA, takze sa vam ta prudova spicka siri dalej, resp. pri
      dostatocne dlhom prechodnom deji ho spolahlivo odpalite. Dalsi
      problem je budiaci obvod FETu, aby vam neodchadzal musite si
      navrhnut dobry budiaci obvod, pretoze vykonova zem a teda aj Ug
      Vam budu lietat pri spinani toho tranzistoru. Teda v skutocnosti
      ho odpali prekrocene Ug, teda spicka medzi gateom a  source pinom.
      Dalsi problem je ochrana source a drain, opat najlepsie je dat tam
      nejaky rc clen. Cele je to dost velka experimentalna ducharina pri
      najdeni vhodnych hodnot r a c ale da sa to.<br>
      <br>
      Tak som sa zhovadil a zelam vam prijemnu zabavu.<br>
      <br>
      A.<br>
      <br>
      <br>
      <br>
      On Wed, 19 Jan 2011 14:11:14 +0100<br>
      Martin Locker <locker@vosrk.cz> wrote:<br>
        &gt; Zdravím,<br>
        &gt; <br>
        &gt; potřebuji spínat stejnosměrný elektromotor 12V 250W, tj.
        cca 20A, <br>
        &gt;napájení z autobaterie.<br>
        &gt; Vybral jsem pro jistotu IRL2203. Paralelně k motoru bych
        dal diodu v <br>
        &gt;závěrném směru a<br>
        &gt; transil (1,5KE16). <br>
        &gt; Je to dostatečná ochrana tranzistoru? <br>
        &gt; Neměl by ten transil být raději na trošku vyšší napětí,
        např. 18V<br>
        &gt; (rozptyl udávaných napětí je trošku vetší a nevím zda se <br>
        &gt;charakteristika láme ostře, nebo<br>
        &gt; pozvolna - v datasheetu jsem to nějak nevykoukal)?<br>
        &gt; Jakou použít diodu pro takovou to zátěž?<br>
        &gt; <br>
        &gt; Díky za pomoc Martin L.<br>
        &gt; <br>
        &gt; Omlouvám se, ale ještě jsem s takovými proudy nedělal.<br>
        &gt; <br>
        &gt; <br>
        &gt; <br>
        &gt; <br>
        &gt; _______________________ ________________________<br>
        &gt; HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
        &gt; <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
        &gt; <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
      </locker@vosrk.cz>
      <pre wrap="">
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>