<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.6036" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Kun zere i kdyz nejezdi.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>V soucasne dobe nemaji elektro auta perspektivu.
Mozna v teplych koncinach jako vozitka do mesta. Vsichni mluvi o
soukromych autech, ale co firemni vozy? Kolilk aut denne ujede vice nez 100km?
</FONT><FONT face=Arial size=2>Podobne je to se zemnim plynem, je to super vec,
tak proc uz je nemaji vsechny autobusy? Misto toho se kupuji nesmysly na
baterky.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Otazka zni jak nahradit nebo aspon usetrit
ropu?</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>1) Podpora MHD - proc u nas plati myto linkove
autobusy?</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>2) Vystavba rychlo vlaku - nahrada
letadel na kratkou vzdalenost.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>3) Najit zpusob jak zajistit konkurenci kamionum.
(Bez dotaci!) Treba postavit trat Korea - Cina - EU,.Lod z Asie pluje mesic,
vlakem je prdpoklad tyden. </FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>4) Vymyslet trolej pro auta aspon na
dalnici</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>5) Vymyslet lepsi baterky</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Mistni zasobovani je krasna utopisticka pohadka,
staci horsi pocasi nebo nejaka pohroma a mate tady hladomor.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Michal Gregor</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=ondrej.janovsky@alarex.cz
href="mailto:ondrej.janovsky@alarex.cz">Ondřej Janovský</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Monday, November 22, 2010 8:53
AM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Elektromobily</DIV>
<DIV><BR></DIV>Jeste ze Daimler a ostatni nemeli k dispozici HW konferu. To by
je tu <BR>vsichni presvedcili, ze jejich vozidlo na spalovaci motor je k
nicemu a <BR>ze to nema budoucnost. Je to smradlave, poruchove, slepa ulicka.
Nikde <BR>zadne cerpaci stanice, kde brat palivo? Proc nepouzivat spolehlive a
<BR>casem proverene kone.<BR><BR>Oja<BR><BR>Dne 22.11.2010 08:49, Ales
Prochaska napsal(a):<BR>> Tady bych si dovolil lehce nesouhlasit. Nehlede
na to, ze kdyby mi<BR>> bylo zabraneno pracovat alespon 10 hodin denne (o
vikendech jen 6) tak<BR>> bych se asi ohlodal nudou, tak mam pocit, ze za
tu praci dostavam<BR>> umerne vysledky. Jeste pamatuju doby kdy rodice jen
touzili po<BR>> vlastnim aute, ted mam dve a nikomu to neprijde divne (a
prolevam je<BR>> benzinem a naftou, coz driv taky nebylo tolik potreba).
Clovek mival<BR>> jeden kabat a dvoje boty, ted uz vetsina lidi ani z hlavy
nerekne<BR>> kolik jich vlastne ma. Deti mivaly jeste pred par desitkami
let par<BR>> hracek, ted az na pripady mimoradne psychicky odolnych rodicu
jich<BR>> maji zaplavu (a to nepocitam kolik hracek mam ja sam :-)). A
neco<BR>> podobneho by se dalo najit v kazde oblasti. Samozrejme, ze
pocitove to<BR>> tak nevychazi, z 1001. hracky nemam uz takovou radost jako
z te 1. :-)<BR>><BR>> Ales Prochaska<BR>><BR>>
<BR>>> Ono je to ještě o něco složitější. Po tomhle jsem docela dlouho
a<BR>>> usilovně pátral, říkajíce si, jak je možné, že při takovém
nárůstu<BR>>> produktivity musíme pracovat skoro stejně (dnes 30-50 %
tehdejšího<BR>>> času, ale při mnohasetprocentní
produktivitě)?<BR>>>
<BR>> <BR>>> Jednak si toho tedy kupujeme více, než
naši dědové, ale i kdybychom<BR>>> chtěli stejnou životní úroveň jako
tehdy, neklesne potřebná práce ve<BR>>> stejném poměru, jako vzrostla
produktivita.<BR>>>
<BR>> <BR>>> No a podstata problému je následující:
Jak společnost obsahuje<BR>>> stále rozsáhlejší funkční celky (velké
firmy s obrovskými počty<BR>>> zaměstnanců po celém světě, velké státní
správy), roste režije.<BR>>> Interně (na milion zaměstnanců nestačí 1
externí účetní a 1 šéf,<BR>>> jako při 10) a externě (na distribuci
superproduktivně vyrobeného<BR>>> zboží z 1 továrny do celého světa je
několikaúrovňová síť s počtem<BR>>> lidí větším, než ve výrobním
závodu). Dokud kapitalismus fungoval,<BR>>> byly tyhle věci držené na
uzdě. Dnes je tu mnoho státních regulací,<BR>>> které v konečném
důsledku především brání samovolné
očistě.<BR>>> <BR>>
<BR>>> Když dnes manažer velké a.s. zjistí, že mají mj i 10 baráků, kde
je<BR>>> po 1000 zaměstnanců v každém, kteří neprodukují žádnou
hodnotu<BR>>> (tohle podle Parkinsona může vzniknout už při 100+ lidí),
tak bude<BR>>> raději dělat, jako že o ničem neví, protože propustit 10
tisíc lidí<BR>>> je politicko-korektně
nepřijatelné.<BR>>>
<BR>> <BR>>> No a nebo když dojde na lámání chleba
a je jasné, že v Evropě by<BR>>> stačila čtvrtina současného počtu
automobilek, tak se politici<BR>>> zhrozí a udělají šrotovné, nebo jinou
podobnou kravinu, aby mohly<BR>>> všechny alespoň do konce volebního
období fungovat, jako by bylo vše v
pořádku.<BR>>> <BR>>
<BR>>> Nebo se třeba zjistí, že v nějaké malé zemičce, která má
vstoupit<BR>>> do EU, umí vyrobit levný a kvalitní cukr a zvládnou ho
tolik, že by<BR>>> část francouzských zemědělců musela začít dělat něco
jiného... K<BR>>> tomu je hrozně hezká poznámka v českém překladu knížky
Globalizace<BR>>> od Johana Norberga: "Platíme si vyšší daně, abychom
mohli mít dražší cukr".<BR>>>
<BR>> <BR>>> Obecně se dá také říct, že kdykoli se
někde u něčeho jako důležitý<BR>>> přínos uvádí vytvoření pracovních
míst (typické třeba u různých<BR>>> ekodecentralizačních nesmyslů),
znamená to popření podstaty<BR>>> technického pokroku a samozřejmým
výsledkem bude zdražení, tedy že<BR>>> budeme pracovat na živení těchto
neužitečných podniků.<BR>>>
<BR>> <BR>>> No a pak jsou tu makroekonomické
nástroje: Když politik zjistí, že<BR>>> HDP není takové, jak by podle
něj mělo být, nechá snížit úrokové<BR>>> sazby centrální banky a provede
další podporu investic. Jenomže díky<BR>>> výšepopsaným regulacím se do
ničeho rozumného moc investovat nedá.<BR>>> Výsledkem jsou půjčky na
spotřební zboží, které se ovšem za nějakou<BR>>> dobu musí splatit a
protože to bylo spotřební, žádný skutečný nárůst<BR>>> životní úrovně se
nekoná. A nebo se přeci jen investuje. Do výroby<BR>>> to skoro nejde -
s tím je moc razítek, složité předpisy a kdyby se<BR>>> nakonec podařilo
vyrobit něco světoborného, přijde antimonopolní<BR>>> úřad, řka, že to
takhle nejde... Takže se investuje zas jen do<BR>>> režije. Postaví se
další obchodní dům, ve kterém prodávají totéž co<BR>>> za rohem, nebo se
založí další reklamka. Další možností jsou<BR>>> hypotéky - to je
kapitola sama pro sebe, velmi dlouhá, ... ale už<BR>>> budu muset jít
spát. Obecný závěr je, že čím levnější úroky z<BR>>> hypoték, tím dražší
jsou stavební práce. No a když se to hodně<BR>>> přežene, Clintonovsky
"Hypotéku musí dostat i nezaměstnaný<BR>>> afroameričan", je z toho za
10 let hypotéční krize.<BR>>>
<BR>> <BR>>> No a pak je tu ještě další režije,
zvaná stát...<BR>>>
<BR>> <BR>>> PH<BR>>>
_______________________________________________<BR>>> HW-list mailing
list - sponsored by <A
href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR>>> <A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>>> <A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>>>
<BR>><BR>> _______________________________________________<BR>>
HW-list mailing list - sponsored by <A
href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR>> <A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>> <A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>>
<BR><BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR><A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>