<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.6036" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Kun zere i kdyz nejezdi.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>V soucasne dobe nemaji elektro auta perspektivu. 
Mozna v teplych koncinach jako&nbsp; vozitka do mesta. Vsichni mluvi o 
soukromych autech, ale co firemni vozy? Kolilk aut denne ujede vice nez 100km? 
</FONT><FONT face=Arial size=2>Podobne je to se zemnim plynem, je to super vec, 
tak proc uz je nemaji vsechny autobusy? Misto toho se kupuji nesmysly na 
baterky.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Otazka zni jak nahradit nebo aspon usetrit 
ropu?</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>1) Podpora MHD - proc u nas plati myto linkove 
autobusy?</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>2)&nbsp;Vystavba&nbsp;rychlo vlaku - nahrada 
letadel na kratkou vzdalenost.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>3) Najit zpusob jak zajistit konkurenci kamionum. 
(Bez dotaci!) Treba postavit trat Korea - Cina - EU,.Lod z Asie pluje mesic, 
vlakem je prdpoklad tyden. </FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>4) Vymyslet trolej pro auta aspon na 
dalnici</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>5) Vymyslet lepsi baterky</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Mistni zasobovani je krasna utopisticka pohadka, 
staci horsi pocasi nebo nejaka pohroma a mate tady hladomor.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Michal Gregor</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
  <DIV 
  style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=ondrej.janovsky@alarex.cz 
  href="mailto:ondrej.janovsky@alarex.cz">Ondřej Janovský</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
  href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Monday, November 22, 2010 8:53 
  AM</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Elektromobily</DIV>
  <DIV><BR></DIV>Jeste ze Daimler a ostatni nemeli k dispozici HW konferu. To by 
  je tu <BR>vsichni presvedcili, ze jejich vozidlo na spalovaci motor je k 
  nicemu a <BR>ze to nema budoucnost. Je to smradlave, poruchove, slepa ulicka. 
  Nikde <BR>zadne cerpaci stanice, kde brat palivo? Proc nepouzivat spolehlive a 
  <BR>casem proverene kone.<BR><BR>Oja<BR><BR>Dne 22.11.2010 08:49, Ales 
  Prochaska napsal(a):<BR>&gt; Tady bych si dovolil lehce nesouhlasit. Nehlede 
  na to, ze kdyby mi<BR>&gt; bylo zabraneno pracovat alespon 10 hodin denne (o 
  vikendech jen 6) tak<BR>&gt; bych se asi ohlodal nudou, tak mam pocit, ze za 
  tu praci dostavam<BR>&gt; umerne vysledky. Jeste pamatuju doby kdy rodice jen 
  touzili po<BR>&gt; vlastnim aute, ted mam dve a nikomu to neprijde divne (a 
  prolevam je<BR>&gt; benzinem a naftou, coz driv taky nebylo tolik potreba). 
  Clovek mival<BR>&gt; jeden kabat a dvoje boty, ted uz vetsina lidi ani z hlavy 
  nerekne<BR>&gt; kolik jich vlastne ma. Deti mivaly jeste pred par desitkami 
  let par<BR>&gt; hracek, ted az na pripady mimoradne psychicky odolnych rodicu 
  jich<BR>&gt; maji zaplavu (a to nepocitam kolik hracek mam ja sam :-)). A 
  neco<BR>&gt; podobneho by se dalo najit v kazde oblasti. Samozrejme, ze 
  pocitove to<BR>&gt; tak nevychazi, z 1001. hracky nemam uz takovou radost jako 
  z te 1. :-)<BR>&gt;<BR>&gt; Ales Prochaska<BR>&gt;<BR>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR>&gt;&gt; Ono je to ještě o něco složitější. Po tomhle jsem docela dlouho 
  a<BR>&gt;&gt; usilovně pátral, říkajíce si, jak je možné, že při takovém 
  nárůstu<BR>&gt;&gt; produktivity musíme pracovat skoro stejně (dnes 30-50 % 
  tehdejšího<BR>&gt;&gt; času, ale při mnohasetprocentní 
  produktivitě)?<BR>&gt;&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <BR>&gt;&gt; Jednak si toho tedy kupujeme více, než 
  naši dědové, ale i kdybychom<BR>&gt;&gt; chtěli stejnou životní úroveň jako 
  tehdy, neklesne potřebná práce ve<BR>&gt;&gt; stejném poměru, jako vzrostla 
  produktivita.<BR>&gt;&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <BR>&gt;&gt; No a podstata problému je následující: 
  Jak společnost obsahuje<BR>&gt;&gt; stále rozsáhlejší funkční celky (velké 
  firmy s obrovskými počty<BR>&gt;&gt; zaměstnanců po celém světě, velké státní 
  správy), roste režije.<BR>&gt;&gt; Interně (na milion zaměstnanců nestačí 1 
  externí účetní a 1 šéf,<BR>&gt;&gt; jako při 10) a externě (na distribuci 
  superproduktivně vyrobeného<BR>&gt;&gt; zboží z 1 továrny do celého světa je 
  několikaúrovňová síť s počtem<BR>&gt;&gt; lidí větším, než ve výrobním 
  závodu). Dokud kapitalismus fungoval,<BR>&gt;&gt; byly tyhle věci držené na 
  uzdě. Dnes je tu mnoho státních regulací,<BR>&gt;&gt; které v konečném 
  důsledku především brání samovolné 
  očistě.<BR>&gt;&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <BR>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR>&gt;&gt; Když dnes manažer velké a.s. zjistí, že mají mj i 10 baráků, kde 
  je<BR>&gt;&gt; po 1000 zaměstnanců v každém, kteří neprodukují žádnou 
  hodnotu<BR>&gt;&gt; (tohle podle Parkinsona může vzniknout už při 100+ lidí), 
  tak bude<BR>&gt;&gt; raději dělat, jako že o ničem neví, protože propustit 10 
  tisíc lidí<BR>&gt;&gt; je politicko-korektně 
  nepřijatelné.<BR>&gt;&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <BR>&gt;&gt; No a nebo když dojde na lámání chleba 
  a je jasné, že v Evropě by<BR>&gt;&gt; stačila čtvrtina současného počtu 
  automobilek, tak se politici<BR>&gt;&gt; zhrozí a udělají šrotovné, nebo jinou 
  podobnou kravinu, aby mohly<BR>&gt;&gt; všechny alespoň do konce volebního 
  období fungovat, jako by bylo vše v 
  pořádku.<BR>&gt;&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <BR>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR>&gt;&gt; Nebo se třeba zjistí, že v nějaké malé zemičce, která má 
  vstoupit<BR>&gt;&gt; do EU, umí vyrobit levný a kvalitní cukr a zvládnou ho 
  tolik, že by<BR>&gt;&gt; část francouzských zemědělců musela začít dělat něco 
  jiného... K<BR>&gt;&gt; tomu je hrozně hezká poznámka v českém překladu knížky 
  Globalizace<BR>&gt;&gt; od Johana Norberga: "Platíme si vyšší daně, abychom 
  mohli mít dražší cukr".<BR>&gt;&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <BR>&gt;&gt; Obecně se dá také říct, že kdykoli se 
  někde u něčeho jako důležitý<BR>&gt;&gt; přínos uvádí vytvoření pracovních 
  míst (typické třeba u různých<BR>&gt;&gt; ekodecentralizačních nesmyslů), 
  znamená to popření podstaty<BR>&gt;&gt; technického pokroku a samozřejmým 
  výsledkem bude zdražení, tedy že<BR>&gt;&gt; budeme pracovat na živení těchto 
  neužitečných podniků.<BR>&gt;&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <BR>&gt;&gt; No a pak jsou tu makroekonomické 
  nástroje: Když politik zjistí, že<BR>&gt;&gt; HDP není takové, jak by podle 
  něj mělo být, nechá snížit úrokové<BR>&gt;&gt; sazby centrální banky a provede 
  další podporu investic. Jenomže díky<BR>&gt;&gt; výšepopsaným regulacím se do 
  ničeho rozumného moc investovat nedá.<BR>&gt;&gt; Výsledkem jsou půjčky na 
  spotřební zboží, které se ovšem za nějakou<BR>&gt;&gt; dobu musí splatit a 
  protože to bylo spotřební, žádný skutečný nárůst<BR>&gt;&gt; životní úrovně se 
  nekoná. A nebo se přeci jen investuje. Do výroby<BR>&gt;&gt; to skoro nejde - 
  s tím je moc razítek, složité předpisy a kdyby se<BR>&gt;&gt; nakonec podařilo 
  vyrobit něco světoborného, přijde antimonopolní<BR>&gt;&gt; úřad, řka, že to 
  takhle nejde... Takže se investuje zas jen do<BR>&gt;&gt; režije. Postaví se 
  další obchodní dům, ve kterém prodávají totéž co<BR>&gt;&gt; za rohem, nebo se 
  založí další reklamka. Další možností jsou<BR>&gt;&gt; hypotéky - to je 
  kapitola sama pro sebe, velmi dlouhá, ... ale už<BR>&gt;&gt; budu muset jít 
  spát. Obecný závěr je, že čím levnější úroky z<BR>&gt;&gt; hypoték, tím dražší 
  jsou stavební práce. No a když se to hodně<BR>&gt;&gt; přežene, Clintonovsky 
  "Hypotéku musí dostat i nezaměstnaný<BR>&gt;&gt; afroameričan", je z toho za 
  10 let hypotéční krize.<BR>&gt;&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <BR>&gt;&gt; No a pak je tu ještě další režije, 
  zvaná stát...<BR>&gt;&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <BR>&gt;&gt; PH<BR>&gt;&gt; 
  _______________________________________________<BR>&gt;&gt; HW-list mailing 
  list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A 
  href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR>&gt;&gt; <A 
  href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>&gt;&gt; <A 
  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>&gt;&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR>&gt;<BR>&gt; _______________________________________________<BR>&gt; 
  HW-list mailing list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A 
  href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR>&gt; <A 
  href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>&gt; <A 
  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  <BR><BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR><A 
  href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>