<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
    <br>
    Uz to zacina byt dlhe, tak niektore casti vyhodim<br>
    <br>
    On 29. 9. 2010 21:24, Ales Prochaska wrote: <br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap="">Ti experti se tak moc nemýlili. COBOL byl na tehdejší dobu zajímavý
jazyk na zpracování složitě strukturovaných sekvenčních souborů a
rozvoji počítačů rozhodně pomohl. Bohužel determinoval myšlení
některých lidí natolik, že potom i v céčku psali cobolské programy
(jen globální proměnné apod.), ale ty programy měly statisíce řádků a
fungovaly.

</pre>
    </blockquote>
    Experti sa mylili. Mylili sa v tom, ze programatori stracali
    kontrolu nad projektmi vdaka tomu, ze programovacie jazyky boli
    vzdialene ludskym jazykom. COBOL bol uvedeny ako priklad ukecaneho
    jazyka - nikto nespochybnuje jeho vyhody v danom case.<br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap="">Experti o pár let později identifikovali další problém a ten je platný
dodnes - nutnost zvládání chyb. Ten si ovšem řada programátorů -
mistrů světa odmítá připustit a podřídit se mu, takže se s tím ve
větším měřítku nic nedělá.

</pre>
    </blockquote>
    To nie su programatori. A nerobi sa s tym nic z inych dovodov -
    ucinne metody na detekovanie chyb su drahe. <br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap=""></pre>
      <blockquote type="cite">
        <pre wrap="">Pokial programovaci jazyk splna kriterium Turingovej kompletnosti , tak
je dostatocnym prostriedkom na implementaciu cohokolvek a nemal by mat
ziaden vplyv na implementaciu.
</pre>
      </blockquote>
      <pre wrap="">
Formálně máte pravdu - jazyk zahnující pouze podmíněný skok a přičtení
jedničky by měl stačit na vyřešení jakéhokoliv problému, ale tak nějak
nestačí...

</pre>
    </blockquote>
    Ach jo. Priklady ad absurdum. Neslo by to bez nich? Pridajme este
    GUI v assembleri, rezervacny system v assembleri ... asi tomu
    nebudete verit, ale kedysi sa cele operacne systemy pisali v
    assembleri - a fungovali a boli hotove v realnom case ...<br>
    <br>
    Ale k veci: Staci. Len nie je efektivny. To su dve rozne veci.<br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite"><br>
      <pre wrap="">To bychom se asi špatně pochopili. Programátor samozřejmě musí znát
algoritmy (aspoň by si měl přečist Knutha :-)) a musí být schopen je
implementovat v každém jazyce který zná. Ale narážím na techniky,
které neznáte dokud je za vás někdo nevymyslí a nesdělí vám je
prostřednictvím programovacího jazyka.

</pre>
    </blockquote>
    Techniky a algoritmy sa oznamuju inym sposobom, ako pomocou
    programovacieho jazyka. To ako keby ste cakali, ze matematika sa
    bude sirit prostrednictvom kalkulacky.<br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap="">Asi neznáte Adu - doporučuji se jistou pasáž naučit a pravděpodoboně
mi pak uvěříte. Nejdřív si ale sepište na papír všechny metody
synchronizace paralelních procesů které znáte, pak si přečtěte metodu
"randezvous" a správu tasků z Ady (docela makačka na bednu to
pochopit) a pak si řeknete ejhle, tohle by se dalo skvěle využít na
tohle a tohle a vyplyne vám nové a jednodušší řešení starých problémů
se kterými jste se kdy potýkal. A to je přesně to co mám na mysli.
Určitě jste to už zažil, stačí si vzpomenout.

</pre>
    </blockquote>
    Myslite r<b>e</b>ndezvous? Je to ta klient/server implementacia
    volania taskov? Kde jeden task (server) caka uspaty na zavolanie od
    klienta, zobudi sa, porobi nieco a znova sa uspi a caka na nove
    spojenie?<br>
    <br>
    Ale ak je to tak, tak to nie je nic nove a ani nic zlozite. Ved tak
    nejako su implementovane aj sokety v IP stacku, napriklad. Na to
    nepotrebujem Adu aby mi povedala ze existuje tento sposob IPC ...<br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap="">
To myslím zcela vážně a o tom je celá debata :-)

Když jazyk nepodporuje výjimky, tak budete muset ošetřovat chyby
jinak, jestli nechcete aby vám to vystřelilo na "zero divide" :-)

</pre>
    </blockquote>
    <br>
    Ano, budem chyby osetrovat inym sposobom. Ale to ze jazyk
    nepodporuje vynimky, neznamena, ze chyba nebude osetrena. O tomto je
    ta debata.<br>
    <br>
    IMHO ak naprogramujem nieco tak, ze nastane delenie nulou, tak mam z
    principu zly algoritmus. Taketo pouzivanie vynimiek ako metody
    programovania je velmi zla praktika, pretoze presuva riesenie chyby
    z miesta jej vzniku niekam inam.<br>
    <br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap="">Když jazyk nepodporuje makra tak ... ale ne, to už by byla podpásovka
:-)

</pre>
    </blockquote>
    <br>
    Ked nepodporuje makra, tak nepodporuje makra. Comu to vadi?<br>
    <br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap="">
Ale ano, já také naprogramuju bubblesort v Céčku, v Pascalu, ve
Fortranu, v Adě, v Cobolu, ve Flexu a když na to přijde tak i ve
skriptu pro řízení závlahového automatu, ale v okamžiku kdy budete v
plain C zkoušet naprogramovat systém o 10,000,000 řádků tak jste
prostě vedle a utopíte se v chybách (to hlavně!) a nedodržíte termín a
zákazník vás rozdupe.

</pre>
    </blockquote>
    <br>
    Presne tak isto sa utopim v chybach ako vy s tou vasou Adou alebo
    neviem s cim. Pretoze pri takychto projektoch musia nastupit trochu
    ine metody riadenia a spravovania projektov - a verte mi, nazov
    programovacieho jazyka sa v nich nehra ziadnu ulohu.<br>
    <br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap=""></pre>
      <blockquote type="cite">
        <pre wrap="">Hint: Tu je vhodne miesto na protiargumenty plne TLA ako je  TCO, TTM  a
vplyv programovacieho jazyka na dosiahnutie ich vysokych hodnot ....
</pre>
      </blockquote>
      <pre wrap="">
?

</pre>
    </blockquote>
    TLA = Three Letter Abbreviations (trojpismenove skratky) - vec, z
    ktorej su manageri na vrchole blaha. TCO - Total Costs of Ownership.
    TTM -  Time To Market - to su vsetko tie argumenty, ktore sa
    pouzivaju ked je treba obhajit pouzitie Javy, ARM-u dotnetu c-sharpu
    a podobne.<br>
    <br>
    Argument ak pouzijete ... nedodrzite termin patri do tejto
    kategorie.<br>
    <br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap="">Nevyrobil. Umřel by někde u kolen :-)

</pre>
    </blockquote>
    Nie. Najal by viac pomocnikov, ktory by to osekali. A preco si
    myslite, ze dlato z nekvalitneho zeleza je lepsie ako diamant ?<br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap=""></pre>
      <blockquote type="cite">
        <pre wrap="">Objav dlata nebol asi ten najdolezitejsi dovod, preco vznikol David.
</pre>
      </blockquote>
      <pre wrap="">
Dá se to říc tak, že to byla podmínka nutná, nikoliv postačující :-)

</pre>
    </blockquote>
    Tak to urcite nie.<br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap=""></pre>
      <blockquote type="cite">
        <pre wrap="">Michelangelo bol dolezity, nie to dlato a ani iny nastroj.
</pre>
      </blockquote>
      <pre wrap="">
</pre>
    </blockquote>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap="">Michelangelo bez kamene a dláta by byl jen ten šikovnej od sousedů co
nám vymaloval hospodu.

</pre>
    </blockquote>
    A to uz vobec nie.<br>
    <br>
    <blockquote cite="mid:942843357.20100929212421@alsoft.cz"
      type="cite">
      <pre wrap="">Ales Prochaska



_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>