<html><body>Jedno elektronikou doriesene vozitko bol Arbeiter-Klasse od istej velkej firmy...<br><br>A.<br><br><br><br>On Sun, 27 Jun 2010 12:25:03 +0200<br> Pavel Dolnsky <p.dolnsky@atlas.cz> wrote:<br>> Letadlo je ponekud jina kategorie stroju, ale i zde se uplatnuje <br>>mnou zminena zasada co to jde, dale u klicovych komponent se zdvojuji <br>>az ztrojuji systemy, ale predevsim to nejde srovnavat z techto duvodu<br>> <br>> - naprosto jina seriovost, tusim, ze nejvice se vyrobilo letadel <br>>Boeing 737 a to smesnych 6000ks za 40 let, aut se vyrobilo minimalne <br>>o 4 rady vice, cim vic kusu tim vetsi pravdepodobnost poruchy a <br>>konstrukcni vady<br>> - letadla prochazi pravidelnym servisem za naprosto silene prachy, <br>>zkuste nekomu prodat auto a chtit po nem, aby co 6 mesicu navstilil <br>>servis a zaplatil x tisic az desitek tisic za udrzbu a preventivni <br>>vymenu kde ceho<br>> - pilot nema univ
erzalni ridicak, ale papiry na konkretni model <br>>letadla a jednou zhlavnich soucasti vycviku je co delat kdyz se <br>>pose.. to ci ono, krome toho i pri minimalnim podezreni na poruchu ci <br>>problem se neleti, pristava atd.<br>> - kdyz se neco pose... a letadlo spadne, neni problem vynalozit <br>>milinony dolaru na zjisteni proc to stadlo + mate zaznamy o prubehu <br>>letu, tzn. nejpozdeji az spadne druhe nebo treti letadlo prijdete na <br>>problem<br>> <br>> Nic z toho u aut nemate tzn. system musi byt jednodussi.<br>> Konneckoncu jdete se podivat na sve auto a zjistite, ze je <br>>konstruovano podle zasady kterou jsem zde uvedl.<br>> <br>> Zaznel zde airbag, ze nesmi vybuchnout za jizdy. To vazne nelze <br>>oznacit za aktivni elektronicky sytem, pri kterem by nejake slozita <br>>elektronika neustale cosi vyhodnocovala a pak se pripadne prikazem <br>>procesoru Airbag odpaloval. V zasade bych to prirovnal k mrtve hmot
e <br>>s rozbuskou umistenou nekde v deformacni zone auta a kdyz je rozbuska <br>>vystavena sile, ktere nemuze byt za normalnich podminek vystavenea <br>>tak se air bag odpali. <br>> Jmenujte mi jediny model auta, u ktereho je rizeni reseno pouze <br>>nejakym servomotorem a snimani volantu elektronicky bez mechanicke <br>>vazby nebo auto, ktere ma brzdy resene bez mechanicke vazby. <br>>Nenajdete, naopak u brzd jako asi nejdulezitejsiho bezpecnostniho <br>>prvku najdete zdvojeni, ktere se pouziva i u letadel, u auta se <br>>servorizenim tyto maji serva jen na parkovani a jinak je tam tyc atd. <br>> Pavel<br>> <br>> <br>> <br>> <br>>>Podle teze logiky, by pro letadla melo platit, "nejak pristat i kdyz <br>>>selzou vsechny systemi". Mam pocit,<br>> ze se tuto zasadu konstrukterum stale nedari naplnit.<br>> <br>> S pozdravem Pavel<br>> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz<br>> <br>> --<br>&
gt; Pavel Dolnsky napsal:<br>> <br>> <br>> <br>> <br>> <br>> <br>> Nemyslim, nejak jsme si nevsiml, ze by airbag mel cokoliv spolecneho <br>>s rizenim vozu a mel vubec nejakou funkci pri beznem provozu.<br>> Spojka i automaticka je porad spise mechanicka, pripadne hydraulicka <br>>zalezitost, v kazdem pripade kdyz nepujde spojka tak se celkem prd <br>>stane <br>> nijak zasadne to neovlivni bezpecnost vozu, narozdil od rizeni a <br>>brzd.<br>> <br>> Konstrukcni logika techto systemu je neuprosna, nejak brzdit, nejak <br>>ridit a vypnout motor to musi jit i kdyz selzlou vsechny slozitejsi <br>>ridici a ovladaci systemy.<br>> <br>> Pavel<br>> <br>>>Myslite spatne.<br>> <br>> Airbag, elektricky ovladane zavesne zarizeni, automaticka spojka<br>> <br>> <br>> HK<br>> <br>> <br>>>Myslim, ze na trhu neni zadne seriove auto u ktereho by zivoty <br>>>posadky <br>> <br>&
gt; <br>> <br>> <br>> <br></p.dolnsky@atlas.cz></body></html>