<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.18854"></HEAD>
<BODY>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN class=940571209-06012010><FONT color=#008000 
size=2 face=Arial>Při té příležitosti bych se rád zeptal co to je v mnoha 
semaforech v Praze - strašně intenzivní barva (hlavně zelená), zjevně vychází z 
jednoho bodu a náběh/dosvit je ostrý jako u LED. Už jsou docela dlouho v provozu 
- například křižovatka u Europarku směrem na Měcholupy.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV><!-- Converted from text/rtf format -->
<P><I><SPAN lang=cs><FONT size=2 face="MS Sans Serif">L. 
Kručinský</FONT></SPAN></I><SPAN lang=cs></SPAN> </P>
<DIV>&nbsp;</DIV><BR>
<DIV dir=ltr lang=cs class=OutlookMessageHeader align=left>
<HR tabIndex=-1>
<FONT size=2 face=Tahoma><B>From:</B> hw-list-bounces@list.hw.cz 
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <B>On Behalf Of </B>Zdeněk 
lada<BR><B>Sent:</B> Tuesday, January 05, 2010 5:34 PM<BR><B>To:</B> 
HW-news<BR><B>Subject:</B> Re: OT LED "revolucia" trocha 
filozoficky<BR></FONT><BR></DIV>
<DIV></DIV>Dobrý den,<BR><BR>Nemám zkušenosti se zamrzáním v zimě ale za mého 
pobytu ve Francii jsem měl možnost porovnat LED semafory a ty klasické s 
žárovkami.<BR>Přišlo mi že je rozdíl hlavně v bočním pohledu kdy bylo skoro 
nemožné zjistit jestli svítí červená nebo zelená. Toť moje 
zkušenost.<BR><BR>Zdeněk<BR><BR>
<DIV class=gmail_quote>2010/1/5 Jan Waclawek <SPAN dir=ltr>&lt;<A 
href="mailto:konfera@efton.sk">konfera@efton.sk</A>&gt;</SPAN><BR>
<BLOCKQUOTE 
style="BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid; MARGIN: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex" 
class=gmail_quote>No, znie to vsetko logicky. Zrejme bez blizsieho skumania sa 
  neda zodpovedne povedat, kde je pravda; ja som len reprodukoval pribeh ktory 
  som si precital na internete, a ktory bol povodne postrehom skutocne 
  nezaujatej osoby (matky cloveka co to sprostredkoval).<BR><BR>Ak niekto niekde 
  poznate nejake LEDkove semafory, a uplne najlepsie aj s nejakymi "klasickymi" 
  v blizkosti pre porovnanie, bol by som vcelku rad, ak by ste ich pri prejazde 
  okolo v tychto zimnych mesiacoch trocha pozorovali... 
  ;-)<BR><BR>Dakujem<BR><BR>wek<BR>
  <DIV>
  <DIV></DIV>
  <DIV class=h5><BR><BR>----- Original Message ---------------<BR>&gt;S velkym 
  casovym odstupem (hory bez Internetu) si dovolim 
  zareagovat.<BR>&gt;<BR>&gt;Pripada mi to jako zprava, prevzata od nejake 
  "zarovkove lobby" nebo<BR>&gt;jako mestska legenda.<BR>&gt;<BR>&gt;Vychazim z 
  toho, ze vyrobci dopravniho znaceni nejsou uplni pitomci.<BR>&gt;Neni jich 
  moc, tak to nejsou zadne garazove firmy.<BR>&gt;<BR>&gt;Odolnost proti ruznym 
  klimatickym podminkam je jeden ze zakladnich<BR>&gt;pozadavku, ktery je na ne 
  kladeny. A jako takovy je take dusledne<BR>&gt;testovan a nasledne zkouman v 
  provozu.<BR>&gt;<BR>&gt;LED svetla nespadla najednou z nebe, ale jiz delsi 
  dobu se vyuzivaji<BR>&gt;i v mnohem narocnejsim prostredi, tj. jako osvetelni 
  aut. Takze zkusenosti<BR>&gt;jsou a je jich dost.<BR>&gt;<BR>&gt;Pokud by byl 
  problem s namrzanim semaforu, tak tento problem musi<BR>&gt;byt znam jiz i u 
  klasickych zarovkovych, protoze zlute svetlo ma stridu<BR>&gt;sviti/nesviti 
  mnohem nevyhodnejsi, nez ostatni 2 barvy. Takze by se<BR>&gt;namrzani muselo 
  projevovat jiz i zde a bylo by i zde nejak reseno.<BR>&gt;Sice se to asi 
  trochu zlepsi predzhavenim zarovek, ale asi ne zcela.<BR>&gt;<BR>&gt;LED 
  svetla jsou smerova, takze muzou byt plocha a posazena primo<BR>&gt;za kryci 
  sklo, coz zlepsi prestup tepla z LED do tohoto skla. Navic<BR>&gt;odvedeni 
  tepla zezadu cilene dopredu napr. pomoci heat-pipe<BR>&gt;je taky snadno 
  zvladnutelna vec.<BR>&gt;<BR>&gt;Hlavne ale neni zadny problem zatavit do 
  predniho kryciho skla topne<BR>&gt;draty. Pokud pak bude semafor vybaven i 
  cidlem teploty a namrazy,<BR>&gt;muze velmi snadno a velmi usporne resit 
  vytapeni tohoto skla podle<BR>&gt;aktualnich podminek. Bude to sice nejaky 
  prikon navic, ale jiz z principu<BR>&gt;bude mensi, nez rozdil mezi prikonem 
  LED a zarovky (protoze je smerovan<BR>&gt;jen a pouze tam, kde je ho 
  zapotrebi).<BR>&gt;<BR>&gt;Vzhledem k cene dopravniho znaceni (ceny jsou fakt 
  "statni") se<BR>&gt;rozdil v cene LED a zarovek asi nepozna, vzhledem k 
  pravdepodobnym<BR>&gt;nizsim narokum na servis budou asi i nizsi.<BR>&gt;No a 
  nizsi spotreba elektriny je pak sladky 
  bonus.<BR>&gt;<BR>&gt;rollfree<BR>&gt;<BR>&gt;************************************<BR>&gt;<BR>&gt;Od: 
  "Jan Waclawek" &lt;<A 
  href="mailto:konfera@efton.sk">konfera@efton.sk</A>&gt;<BR>&gt;<BR>&gt;Jedna z 
  aplikacii LED, kde by aj stary dudros ako ja videl v LEDkach len a len vyhody, 
  su semafory.<BR>&gt;<BR>&gt;Prave som si precital, ze tam, kde sa LEDkove 
  semofory v poslednom roku velmi rozsirili, "vdaka" tomu, ze LEDky su 
  uspornejsie ako ziarovky a teplo sa cielene odvadza do kovovej konstrukcie, ma 
  sneh vacsiu tendenciu primrzat ku sklu, takze v zime zacina byt problem s 
  viditelnostou tychto semaforov...<BR>&gt;<BR>&gt;Toto som uz videl velakrat: 
  ak sa urobi radikalna zmena ktora navonok ma len same pozitiva, moze to so 
  sebou priniest aj rozne subtilne zmeny s necakanymi negativnymi nasledkammi, 
  ktore sa prejavia len neskor a len v specifickych 
  podmienkach...<BR>&gt;<BR><BR></DIV></DIV>
  <DIV>
  <DIV></DIV>
  <DIV class=h5>_______________________________________________<BR>HW-list 
  mailing list &nbsp;- &nbsp;sponsored by <A href="http://www.HW.cz" 
  target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A 
  href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" 
  target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV><BR></BODY></HTML>