<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.18854"></HEAD>
<BODY>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN class=940571209-06012010><FONT color=#008000
size=2 face=Arial>Při té příležitosti bych se rád zeptal co to je v mnoha
semaforech v Praze - strašně intenzivní barva (hlavně zelená), zjevně vychází z
jednoho bodu a náběh/dosvit je ostrý jako u LED. Už jsou docela dlouho v provozu
- například křižovatka u Europarku směrem na Měcholupy.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV> </DIV><!-- Converted from text/rtf format -->
<P><I><SPAN lang=cs><FONT size=2 face="MS Sans Serif">L.
Kručinský</FONT></SPAN></I><SPAN lang=cs></SPAN> </P>
<DIV> </DIV><BR>
<DIV dir=ltr lang=cs class=OutlookMessageHeader align=left>
<HR tabIndex=-1>
<FONT size=2 face=Tahoma><B>From:</B> hw-list-bounces@list.hw.cz
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <B>On Behalf Of </B>Zdeněk
lada<BR><B>Sent:</B> Tuesday, January 05, 2010 5:34 PM<BR><B>To:</B>
HW-news<BR><B>Subject:</B> Re: OT LED "revolucia" trocha
filozoficky<BR></FONT><BR></DIV>
<DIV></DIV>Dobrý den,<BR><BR>Nemám zkušenosti se zamrzáním v zimě ale za mého
pobytu ve Francii jsem měl možnost porovnat LED semafory a ty klasické s
žárovkami.<BR>Přišlo mi že je rozdíl hlavně v bočním pohledu kdy bylo skoro
nemožné zjistit jestli svítí červená nebo zelená. Toť moje
zkušenost.<BR><BR>Zdeněk<BR><BR>
<DIV class=gmail_quote>2010/1/5 Jan Waclawek <SPAN dir=ltr><<A
href="mailto:konfera@efton.sk">konfera@efton.sk</A>></SPAN><BR>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid; MARGIN: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex"
class=gmail_quote>No, znie to vsetko logicky. Zrejme bez blizsieho skumania sa
neda zodpovedne povedat, kde je pravda; ja som len reprodukoval pribeh ktory
som si precital na internete, a ktory bol povodne postrehom skutocne
nezaujatej osoby (matky cloveka co to sprostredkoval).<BR><BR>Ak niekto niekde
poznate nejake LEDkove semafory, a uplne najlepsie aj s nejakymi "klasickymi"
v blizkosti pre porovnanie, bol by som vcelku rad, ak by ste ich pri prejazde
okolo v tychto zimnych mesiacoch trocha pozorovali...
;-)<BR><BR>Dakujem<BR><BR>wek<BR>
<DIV>
<DIV></DIV>
<DIV class=h5><BR><BR>----- Original Message ---------------<BR>>S velkym
casovym odstupem (hory bez Internetu) si dovolim
zareagovat.<BR>><BR>>Pripada mi to jako zprava, prevzata od nejake
"zarovkove lobby" nebo<BR>>jako mestska legenda.<BR>><BR>>Vychazim z
toho, ze vyrobci dopravniho znaceni nejsou uplni pitomci.<BR>>Neni jich
moc, tak to nejsou zadne garazove firmy.<BR>><BR>>Odolnost proti ruznym
klimatickym podminkam je jeden ze zakladnich<BR>>pozadavku, ktery je na ne
kladeny. A jako takovy je take dusledne<BR>>testovan a nasledne zkouman v
provozu.<BR>><BR>>LED svetla nespadla najednou z nebe, ale jiz delsi
dobu se vyuzivaji<BR>>i v mnohem narocnejsim prostredi, tj. jako osvetelni
aut. Takze zkusenosti<BR>>jsou a je jich dost.<BR>><BR>>Pokud by byl
problem s namrzanim semaforu, tak tento problem musi<BR>>byt znam jiz i u
klasickych zarovkovych, protoze zlute svetlo ma stridu<BR>>sviti/nesviti
mnohem nevyhodnejsi, nez ostatni 2 barvy. Takze by se<BR>>namrzani muselo
projevovat jiz i zde a bylo by i zde nejak reseno.<BR>>Sice se to asi
trochu zlepsi predzhavenim zarovek, ale asi ne zcela.<BR>><BR>>LED
svetla jsou smerova, takze muzou byt plocha a posazena primo<BR>>za kryci
sklo, coz zlepsi prestup tepla z LED do tohoto skla. Navic<BR>>odvedeni
tepla zezadu cilene dopredu napr. pomoci heat-pipe<BR>>je taky snadno
zvladnutelna vec.<BR>><BR>>Hlavne ale neni zadny problem zatavit do
predniho kryciho skla topne<BR>>draty. Pokud pak bude semafor vybaven i
cidlem teploty a namrazy,<BR>>muze velmi snadno a velmi usporne resit
vytapeni tohoto skla podle<BR>>aktualnich podminek. Bude to sice nejaky
prikon navic, ale jiz z principu<BR>>bude mensi, nez rozdil mezi prikonem
LED a zarovky (protoze je smerovan<BR>>jen a pouze tam, kde je ho
zapotrebi).<BR>><BR>>Vzhledem k cene dopravniho znaceni (ceny jsou fakt
"statni") se<BR>>rozdil v cene LED a zarovek asi nepozna, vzhledem k
pravdepodobnym<BR>>nizsim narokum na servis budou asi i nizsi.<BR>>No a
nizsi spotreba elektriny je pak sladky
bonus.<BR>><BR>>rollfree<BR>><BR>>************************************<BR>><BR>>Od:
"Jan Waclawek" <<A
href="mailto:konfera@efton.sk">konfera@efton.sk</A>><BR>><BR>>Jedna z
aplikacii LED, kde by aj stary dudros ako ja videl v LEDkach len a len vyhody,
su semafory.<BR>><BR>>Prave som si precital, ze tam, kde sa LEDkove
semofory v poslednom roku velmi rozsirili, "vdaka" tomu, ze LEDky su
uspornejsie ako ziarovky a teplo sa cielene odvadza do kovovej konstrukcie, ma
sneh vacsiu tendenciu primrzat ku sklu, takze v zime zacina byt problem s
viditelnostou tychto semaforov...<BR>><BR>>Toto som uz videl velakrat:
ak sa urobi radikalna zmena ktora navonok ma len same pozitiva, moze to so
sebou priniest aj rozne subtilne zmeny s necakanymi negativnymi nasledkammi,
ktore sa prejavia len neskor a len v specifickych
podmienkach...<BR>><BR><BR></DIV></DIV>
<DIV>
<DIV></DIV>
<DIV class=h5>_______________________________________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz"
target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV><BR></BODY></HTML>