<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <meta content="text/html;charset=ISO-8859-2" http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
Kdysi jsem slysel porekadlo ze s dostatecne silnym motorem budou litat
i vrata od hangaru. <br>
Praxe modelaru v poslednich letech tomu cim dal vic nasvedcuje.<br>
<br>
<br>
<br>
Bitovod napsal(a):
<blockquote cite="mid:6B705B40D6584B7698908D90B011AFEB@aanet.cz"
 type="cite">
  <pre wrap="">Ano, akrobaticka letadla maji skutecne prisne symetricky profily na 
kridlech, vztlak se resi uhlem nabehu (tedy onim "naklopenim" kridla) a 
dostatecnym vykonem motoru.

Akrobaticke letadlo narozdil od onoho zminovaneho Boeingu travi podstatnou 
cast letovych hodin na zadech, kdy je vztlak kridla s nesymetrickym profilem 
vniman jako velmi silna nevyhoda.

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: "Peter Bosnak" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:lajost@zoznam.sk">&lt;lajost@zoznam.sk&gt;</a>
To: "konfera" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">&lt;hw-list@list.hw.cz&gt;</a>
Sent: Monday, April 07, 2008 2:11 PM
Subject: [OT] Vztlak letadla


Samozrejme,že lieta všetko.Stačí ísť na modelársku exhibíciu,kde lietajú
čarodejnice na metle a podobne.Ale prečo potom majú profil i
najmodernejšie Boeingy,Aerobusy ? A ste si istý,že akrobatické lietadlá
nemajú krídlo s profilom ?Je to samozrejme možné,lebo tam nezáleží
príliš na ekonomii prevádzky ale krk by som za to nedal.

P.B.


  </pre>
  <blockquote type="cite">
    <pre wrap="">Ale prosim Vas, to ze takove letadlo neznate neznamena, ze neexistuje.
    </pre>
  </blockquote>
  <pre wrap=""><!---->
  </pre>
  <blockquote type="cite">
    <pre wrap="">Symetricky profil pouzivaji vsechny akrobaticka letadla. Navic nektera
letadla letaji navzdory Vam i s profilem rovna deska a jak krasne.
    </pre>
  </blockquote>
  <pre wrap=""><!---->
  </pre>
  <blockquote type="cite">
    <pre wrap="">To zda to poleti je jen otazka uhlu nabehu, tloustky profilu, odporu
profilu a vykonu motoru. Prakticky leta vsechno na co si vzpomenete -
je
az divne ze to cloveku tak dlouho trvalo nez na to prisel jak - spis to
byla otazka motoru.
    </pre>
  </blockquote>
  <pre wrap=""><!---->
  </pre>
  <blockquote type="cite">
    <pre wrap="">Jinak hromada starych profilu, ktere se pouzivaji se ani nepocitaly.
Proste se omerily a tim to zvadlo.
    </pre>
  </blockquote>
  <pre wrap=""><!---->
  </pre>
  <blockquote type="cite">
    <pre wrap="">Radek Vicek
    </pre>
  </blockquote>
  <pre wrap=""><!---->
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a> 

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>

  </pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>