<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3157" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>No co jsem mluvil s baterkářema v jednom depu 
ČD,říkali že ty olověné baterie jsou nějaké gelovky a mají mít životnost 10 let. 
Prý ha ha, někde jinde možná, ale na dráze ani náhodou. Tak jsem zvědavý. Teda 
kdyby je dokázali udržet stále nabité, tak bych tomu i věřil. Ale podle toho co 
tam vyvádějí s alkalikou (ta si to nechá líbit), asi by museli začít znova a s 
jinýma lidma :-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Anděl</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
  <DIV 
  style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=phudecek@tiscali.cz href="mailto:phudecek@tiscali.cz">Pavel 
  Hudecek</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
  href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Friday, January 25, 2008 11:49 
  PM</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: OT - trolejove napeti 
  tramvaje</DIV>
  <DIV><BR></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>U tramvají v Praze se to odehrálo +/- před 15 
  lety. Do té doby tam byly NiFe (opravdu - ta baterka měla 24V a 17 článků). 
  Zavádění olověných proběhlo celkem rychle, ale "porodní bolesti" byly 
  velké.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>Začalo se s tím na jaře, všichni se tomu smáli: 
  "v zimě všechny chcípnou", nebo "tisíce korun v ...". </FONT><FONT face=Arial 
  size=2>Přes léto a na podzim to všechno krásně fungovalo, ale v zimě, když už 
  byla většina baterií vyměněna,&nbsp;to začalo:-) </FONT><FONT face=Arial 
  size=2>Baterky umíraly jak na běžícím pásu. Krom běžných problémů jim značně 
  vadilo, že v tramvaji byly sériově řazené poloviny nesymetricky 
  zatíženy:-)</FONT></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>Časem nalezli odolnější baterie. Po dořešení 
  problému s odbočkou už to&nbsp;celkem fungovalo. Trvalo to celé&nbsp;tak 
  asi&nbsp;rok, nebo dva.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>PH</FONT></DIV>
  <BLOCKQUOTE 
  style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV 
    style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
    <A title=vaelektronik@vaelektronik.cz 
    href="mailto:vaelektronik@vaelektronik.cz">Vláďa Anděl</A> </DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2>V tramvajích se taky blbne s olověnýma 
    baterkama??? Na dráze se to začalo nasazovat snad minulý rok, údajně to bylo 
    "podezřele rychle" schválené a hned pro všechny typy vozů. V depech jsou 
    vybaveni jen na NiCd (nevím proč jsou stále lidi přesvědčeni že je to NiFe 
    když NiCd se používá minimálně 40 let), na olovo nejsou nabíječky ani 
    oddělené prostory. Vzhledem k 20 leté životnosti NiCd to bude pěkně dlouho 
    pohromadě obojí :-) Lidi ve Feraku se tomu jen smáli - stačí nechat v zimě 
    svítit odstavený vagón, na dráze nic neobvyklého. Olovu prý mnohem víc vadí 
    otřesy - vagón není auto a odpružení vypadá trochu jinak :-)) Lidi na dráze 
    říkají že olovo vydrží do nejbližší pořádné zimy.</FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2>Jinak když plzeňská Škodovka dělala trolejbusy 
    do USA, byl tam požadavek aby to určitý (krátký) úsek přejelo z baterek. Tak 
    tam byly místo osvětlovacích baterek startovací, ve Feraku pro ně speciálně 
    dělali malinké články KPH40.&nbsp;</FONT></DIV></BLOCKQUOTE>
  <P>
  <HR>

  <P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list&nbsp; -&nbsp; sponsored by 
  www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>