<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3157" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>No co jsem mluvil s baterkářema v jednom depu
ČD,říkali že ty olověné baterie jsou nějaké gelovky a mají mít životnost 10 let.
Prý ha ha, někde jinde možná, ale na dráze ani náhodou. Tak jsem zvědavý. Teda
kdyby je dokázali udržet stále nabité, tak bych tomu i věřil. Ale podle toho co
tam vyvádějí s alkalikou (ta si to nechá líbit), asi by museli začít znova a s
jinýma lidma :-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Anděl</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=phudecek@tiscali.cz href="mailto:phudecek@tiscali.cz">Pavel
Hudecek</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Friday, January 25, 2008 11:49
PM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: OT - trolejove napeti
tramvaje</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>U tramvají v Praze se to odehrálo +/- před 15
lety. Do té doby tam byly NiFe (opravdu - ta baterka měla 24V a 17 článků).
Zavádění olověných proběhlo celkem rychle, ale "porodní bolesti" byly
velké.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Začalo se s tím na jaře, všichni se tomu smáli:
"v zimě všechny chcípnou", nebo "tisíce korun v ...". </FONT><FONT face=Arial
size=2>Přes léto a na podzim to všechno krásně fungovalo, ale v zimě, když už
byla většina baterií vyměněna, to začalo:-) </FONT><FONT face=Arial
size=2>Baterky umíraly jak na běžícím pásu. Krom běžných problémů jim značně
vadilo, že v tramvaji byly sériově řazené poloviny nesymetricky
zatíženy:-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Časem nalezli odolnější baterie. Po dořešení
problému s odbočkou už to celkem fungovalo. Trvalo to celé tak
asi rok, nebo dva.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>PH</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=vaelektronik@vaelektronik.cz
href="mailto:vaelektronik@vaelektronik.cz">Vláďa Anděl</A> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>V tramvajích se taky blbne s olověnýma
baterkama??? Na dráze se to začalo nasazovat snad minulý rok, údajně to bylo
"podezřele rychle" schválené a hned pro všechny typy vozů. V depech jsou
vybaveni jen na NiCd (nevím proč jsou stále lidi přesvědčeni že je to NiFe
když NiCd se používá minimálně 40 let), na olovo nejsou nabíječky ani
oddělené prostory. Vzhledem k 20 leté životnosti NiCd to bude pěkně dlouho
pohromadě obojí :-) Lidi ve Feraku se tomu jen smáli - stačí nechat v zimě
svítit odstavený vagón, na dráze nic neobvyklého. Olovu prý mnohem víc vadí
otřesy - vagón není auto a odpružení vypadá trochu jinak :-)) Lidi na dráze
říkají že olovo vydrží do nejbližší pořádné zimy.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Jinak když plzeňská Škodovka dělala trolejbusy
do USA, byl tam požadavek aby to určitý (krátký) úsek přejelo z baterek. Tak
tam byly místo osvětlovacích baterek startovací, ve Feraku pro ně speciálně
dělali malinké články KPH40. </FONT></DIV></BLOCKQUOTE>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>