<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3243" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Pár upřesnění:</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Tlačítko "Průjezd mycím strojem" odpojuje (nebo
alespoň v 1. polovině 90. let odpojovalo) kontrolu napětí v troleji a
možná nějaká další omezení bezpečnostního rázu. Dříve odpojovalo
i blokování jízdy s otevřenými dveřmi - to bylo k velké nevoli řidičů
zrušeno po jednom docela zábavném extempóre:-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Tramvaj je schopna jet i na vlastní baterii, ale
není k tomu zařízena. Pokud stáhnete pantograf a v pojistkové skříňce kouskem
kabelu propojíte horní konec pojistky motorgenerátoru s horním koncem pojistky
kolejnicové brzdy, tak lze skutečně jet (osobně vyzkoušeno).</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Jízdní proud dosáhne po dojetí zrychlovače
(potenciometr asi 3R/300kW) na konec asi 100 A a napětí klesne na 18-20 V.
</FONT><FONT face=Arial size=2>Od dob, co byly NiFe baterie
nahrazeny "bezúdržbovými" Pb, se dosahované parametry mohou
značně lišít (24V/130A, ale někdy taky 10V/30A):-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>PH</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=patrol@sinus.cz href="mailto:patrol@sinus.cz">Pavel Troller</A>
</DIV> pro zajimavost - tramvaj je schopna jet na trolejove napeti kolem
24V.<BR>Pouziva se to v mycich strojich, kde by 600V bylo docela
nebezpecnych.<BR>Aby tramvaj jela, nesmi byt na troleji vyssi napeti
(hlidano). Pak se stiskne<BR>(alespon na klasickych T3, nevim, jak na jinych)
tlacitko "Prujezd mycim<BR>strojem". To zpusobi, ze trakcni motory se pripoji
primo k troleji beze vsech<BR>predradniku a kontroleru. Tramvaj pak jede
pomalu, ale jiste :-).<BR> Pojezd tramvaje z vnitrnich akumulatoru,
ktere maji take palubni napeti 24V,<BR>je vsak nemozny, nedaly by zdaleka
potrebny proud.</BLOCKQUOTE></BODY></HTML>