<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3243" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Pár upřesnění:</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Tlačítko "Průjezd mycím strojem" odpojuje (nebo 
alespoň v 1. polovině 90. let odpojovalo)&nbsp;kontrolu napětí v troleji a 
možná&nbsp;nějaká další&nbsp;omezení bezpečnostního rázu.&nbsp;Dříve odpojovalo 
i&nbsp;blokování jízdy s otevřenými dveřmi&nbsp;- to bylo k velké nevoli řidičů 
zrušeno po jednom docela zábavném extempóre:-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Tramvaj je schopna jet i na vlastní baterii, ale 
není k tomu zařízena. Pokud stáhnete pantograf a v pojistkové skříňce kouskem 
kabelu propojíte horní konec pojistky motorgenerátoru s horním koncem pojistky 
kolejnicové brzdy, tak lze skutečně jet (osobně vyzkoušeno).</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Jízdní proud dosáhne po dojetí zrychlovače 
(potenciometr asi 3R/300kW)&nbsp;na konec asi 100 A a napětí klesne na 18-20 V. 
</FONT><FONT face=Arial size=2>Od dob, co byly NiFe baterie 
nahrazeny&nbsp;"bezúdržbovými"&nbsp;Pb,&nbsp;se dosahované parametry mohou 
značně lišít (24V/130A, ale někdy taky 10V/30A):-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>PH</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV 
  style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=patrol@sinus.cz href="mailto:patrol@sinus.cz">Pavel Troller</A> 
  </DIV>&nbsp; pro zajimavost - tramvaj je schopna jet na trolejove napeti kolem 
  24V.<BR>Pouziva se to v mycich strojich, kde by 600V bylo docela 
  nebezpecnych.<BR>Aby tramvaj jela, nesmi byt na troleji vyssi napeti 
  (hlidano). Pak se stiskne<BR>(alespon na klasickych T3, nevim, jak na jinych) 
  tlacitko "Prujezd mycim<BR>strojem". To zpusobi, ze trakcni motory se pripoji 
  primo k troleji beze vsech<BR>predradniku a kontroleru. Tramvaj pak jede 
  pomalu, ale jiste :-).<BR>&nbsp; Pojezd tramvaje z vnitrnich akumulatoru, 
  ktere maji take palubni napeti 24V,<BR>je vsak nemozny, nedaly by zdaleka 
  potrebny proud.</BLOCKQUOTE></BODY></HTML>