<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3243" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Nevím jak je to teď, ale před 20 lety byly v 
tramvajích T3 svítidla na&nbsp;SS proud. Byla po 2 v serii zapojena na trolej 
(600 V SS). Ve svítidle byl předřadný odpor, startovací transformátor a 
kondenzátor. Při zapnutí napájení se kondenzátor nabil přes primár a tím na 
sekundáru naindukoval patřičné napětí pro zapálení.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Nevýhody to mělo 2: Nutnost přepínání polarity a 
nižší účinnost (to, co tlumivka vrátí do sítě v jalové podobě se tu rovnou spálí 
na odporu (topné tělísko dlouhé jako zářivka sama).</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>PH</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV 
  style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=sasa.svobodova@centrum.cz 
  href="mailto:sasa.svobodova@centrum.cz">Saša Svobodová</A> 
  </DIV>&nbsp;&nbsp;&nbsp; tak mně napadá, že zářivky na SS proud se používají v 
  tramvajích. <BR>Možná by to cesta byla :-)&nbsp; Jenže jak se vlastně 
  zapalují? Nebo na SS <BR>proud zapálí sama i bez 
žhavení?</BLOCKQUOTE></BODY></HTML>