<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3020" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Zdravím,</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Mám nejspíš stejný motor ve svém favoritu jako vy a 
od jisté chvíle mám naprosto stejnou závadu jako vy navíc s tím že pokud se chci 
rychle rozjet a několikrát po sobě v krátkém intervalu sešlápnu pedál plynu tak 
místo toho aby šel motor do otáček tak začne kuckat a buť chcípne nebo střelí do 
výfuku. Z toho by se dalo usoudit že to dělá zapalování..... "Odborníci" říkají 
že to může dělat lambda sonda protože za studena se na ní prý nehledí a proto to 
za studena jede. Zatím jsem neměl čas se na to mrknout protože jezdím jiným 
autem. Pokud na něco příjdete dejte vědět, pokud budu rychlejší já napíši vám. 
</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
  <DIV 
  style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=patrol@sinus.cz href="mailto:patrol@sinus.cz">Pavel Troller</A> 
</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@hw.cz 
  href="mailto:hw-list@hw.cz">hw-list@hw.cz</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Tuesday, April 10, 2007 8:36 
  AM</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> OT: Problém s motorem Felicia 
  1.3/50</DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT><FONT face=Arial 
  size=2></FONT><BR></DIV>Zdravím,<BR>&nbsp; blíží se léto a hodlám dát auto do 
  servisu, tak si dovolím se zeptat místních<BR>znalců, zda by někdo 
  nevěděl...<BR>&nbsp; Už několik let mi dělá motor u Feldy 1.3i/50kW s 
  monovstřikem tento problém:<BR>&nbsp; Za studena jede jako drak, startuje vždy 
  bez problémů, v zimním období<BR>prakticky nemá chybu. Jakmile však jsou 
  teploty okolí vyšší, zvláště v létě, po<BR>zahřátí vykazuje zajímavý problém 
  při požadavku na náhlé zvýšení výkonu. Pokud<BR>je delší dobu na malém výkonu 
  (volnoběh, jízda z kopce, jen malý plyn...) a pak<BR>"na to dupnu", ihned po 
  přidání plynu "poskočí", tj. chce podat výkon, ale pak<BR>"zvadne" - buď 
  vyloženě vysadí, nebo výkon alespoň podstatně poklesne. Tahle<BR>"pauza" trvá 
  tak 400 ms. Poté opět najede, zdá se mi, že i výkonem vyšším,<BR>nežli by byl 
  jeho trvalý, ale pak zase třeba vysadí. Tohle se tak 2x - 3x <BR>opakuje, auto 
  přitom skáče jak jankovitý mezek. Konečně se pak uklidní a začne<BR>podávat 
  svůj stálý výkon. Dá se z toho vyvést i úplným ubráním plynu a pak<BR>pomalým 
  přidáváním, což ovšem není manévr vhodný třeba v okamžiku, kdy 
  chcete<BR>někoho předjet :-).<BR>&nbsp; Dělá to při libovolných otáčkách, 
  třeba i na 3000 - 3500 rpm. Tehdy se zdá,<BR>že celý ten proces probíhá 
  rychleji. Pokud se to stane při rozjezdu a člověk<BR>to neuhlídá, může i 
  chcípnout a pak mu chvilku trvá, než se dá nastartovat<BR>(tak 5 sekund 
  startuje naprázdno a pak zabere). Obzvlášť vtipné uprostřed<BR>křižovatky, 
  člověk si zopakuje pocity z autoškoly :-).<BR>&nbsp; V servisu tvrdí, že to je 
  na výměnu klapkové komory za 20 kKč. Moje laická<BR>intuice s tím nesouhlasí - 
  nemůže to být jen chybný údaj nějakého čidla ? Dává<BR>mi to pocit, že ECU má 
  dojem, že něco je špatně, přiškrtí vstřik, až je moc<BR>chudá směs, pak si 
  toho všimne, zase přidá, a tento děj se může i opakovat.<BR>Nebo mne taky 
  napadlo kolísání tlaku paliva, když při prudké akceleraci je<BR>větší spotřeba 
  a nestačila by dodávka... To by ale bylo horší na studeném<BR>motoru, kdy je 
  sycení směsi větší, a naopak tehdy se to vůbec neprojevuje.<BR>&nbsp; Každá 
  rada či zkušenosti jsou vítány!<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
  S pozdravem Pavel 
  Troller<BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR><A 
  href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>