<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3020" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Zdravím,</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Mám nejspíš stejný motor ve svém favoritu jako vy a
od jisté chvíle mám naprosto stejnou závadu jako vy navíc s tím že pokud se chci
rychle rozjet a několikrát po sobě v krátkém intervalu sešlápnu pedál plynu tak
místo toho aby šel motor do otáček tak začne kuckat a buť chcípne nebo střelí do
výfuku. Z toho by se dalo usoudit že to dělá zapalování..... "Odborníci" říkají
že to může dělat lambda sonda protože za studena se na ní prý nehledí a proto to
za studena jede. Zatím jsem neměl čas se na to mrknout protože jezdím jiným
autem. Pokud na něco příjdete dejte vědět, pokud budu rychlejší já napíši vám.
</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=patrol@sinus.cz href="mailto:patrol@sinus.cz">Pavel Troller</A>
</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@hw.cz
href="mailto:hw-list@hw.cz">hw-list@hw.cz</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Tuesday, April 10, 2007 8:36
AM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> OT: Problém s motorem Felicia
1.3/50</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT><FONT face=Arial
size=2></FONT><BR></DIV>Zdravím,<BR> blíží se léto a hodlám dát auto do
servisu, tak si dovolím se zeptat místních<BR>znalců, zda by někdo
nevěděl...<BR> Už několik let mi dělá motor u Feldy 1.3i/50kW s
monovstřikem tento problém:<BR> Za studena jede jako drak, startuje vždy
bez problémů, v zimním období<BR>prakticky nemá chybu. Jakmile však jsou
teploty okolí vyšší, zvláště v létě, po<BR>zahřátí vykazuje zajímavý problém
při požadavku na náhlé zvýšení výkonu. Pokud<BR>je delší dobu na malém výkonu
(volnoběh, jízda z kopce, jen malý plyn...) a pak<BR>"na to dupnu", ihned po
přidání plynu "poskočí", tj. chce podat výkon, ale pak<BR>"zvadne" - buď
vyloženě vysadí, nebo výkon alespoň podstatně poklesne. Tahle<BR>"pauza" trvá
tak 400 ms. Poté opět najede, zdá se mi, že i výkonem vyšším,<BR>nežli by byl
jeho trvalý, ale pak zase třeba vysadí. Tohle se tak 2x - 3x <BR>opakuje, auto
přitom skáče jak jankovitý mezek. Konečně se pak uklidní a začne<BR>podávat
svůj stálý výkon. Dá se z toho vyvést i úplným ubráním plynu a pak<BR>pomalým
přidáváním, což ovšem není manévr vhodný třeba v okamžiku, kdy
chcete<BR>někoho předjet :-).<BR> Dělá to při libovolných otáčkách,
třeba i na 3000 - 3500 rpm. Tehdy se zdá,<BR>že celý ten proces probíhá
rychleji. Pokud se to stane při rozjezdu a člověk<BR>to neuhlídá, může i
chcípnout a pak mu chvilku trvá, než se dá nastartovat<BR>(tak 5 sekund
startuje naprázdno a pak zabere). Obzvlášť vtipné uprostřed<BR>křižovatky,
člověk si zopakuje pocity z autoškoly :-).<BR> V servisu tvrdí, že to je
na výměnu klapkové komory za 20 kKč. Moje laická<BR>intuice s tím nesouhlasí -
nemůže to být jen chybný údaj nějakého čidla ? Dává<BR>mi to pocit, že ECU má
dojem, že něco je špatně, přiškrtí vstřik, až je moc<BR>chudá směs, pak si
toho všimne, zase přidá, a tento děj se může i opakovat.<BR>Nebo mne taky
napadlo kolísání tlaku paliva, když při prudké akceleraci je<BR>větší spotřeba
a nestačila by dodávka... To by ale bylo horší na studeném<BR>motoru, kdy je
sycení směsi větší, a naopak tehdy se to vůbec neprojevuje.<BR> Každá
rada či zkušenosti jsou vítány!<BR>
S pozdravem Pavel
Troller<BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR><A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>