<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <meta content="text/html;charset=ISO-8859-2" http-equiv="Content-Type">
  <title></title>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
Důvodem bylo použití asynchronních motorů pro trakci v počátcích
elektrizace.<br>
<br>
Juraj Michálek napsal(a):
<blockquote cite="mid014701c7775a$229d3ac0$2d00a8c0@TOOLRAMAJURAJ"
 type="cite">
  <pre wrap="">A nevie niekto dovod pre pouzitie takehoto kmitoctu ?16 2/3 Hz ?

S pozdravom
Juraj Michálek
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.toolsquare.com">www.toolsquare.com</a>
ICQ: 209 598 598
----- Original Message ----- 
From: "Saša Svobodová" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:sasa.svobodova@centrum.cz">&lt;sasa.svobodova@centrum.cz&gt;</a>
To: "HW-news" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz">&lt;hw-list@list.hw.cz&gt;</a>
Sent: Thursday, April 05, 2007 10:09 AM
Subject: Re: TGV


Hezké dopoledne,

    no nejenom Rakušáci, ale i Němci mají 15kV / 16 2/3Hz soustavu.
Používá se i jinde, tuším že i Švýcaři. Ale tento proud se nevyrábí
rotačním měničem, nýbrž nějak vtipně zapojeným trafem. Trafo, odbočky,
kondenzátory a už to dělí kmitočet sítě. Jak to mají udělané netuším,
ale vím to od lidí co tomu rozumí a chtěli u nás v depu mít "růžek" kde
je i tato soustava, opravují se u nás totiž i "Bastardy" což jsou
dvousystémové mašiny pro jízdu DB-ČD. Vyráběla je Škodovka v Plzni.

Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje


Saša K. Svobodová



*****************************************************************

          web: <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.sasa.monty.cz">http://www.sasa.monty.cz</a>

         mail: sasa (tečka) svobodova (zavináč) centrum.cz
 mobilni mail: svobodova (tečka) sasa (zavináč) vodafonemail.cz

          ICQ:  260 344 186

*****************************************************************



Vlada Andel napsal(a):
  </pre>
  <blockquote type="cite">
    <pre wrap="">Konečně někdo fundovaný ... Jen bych se zeptal - rakušáci mají ještě
soustavu 16 2/3 Hz. Ještě jezdí mašiny které tohle potřebují, nebo tam už
dávno jezdí nějaké elektronické multisystémové a tu frekvenci udržují jen
"ze zvyku" a nebo tuhle soustavu už zrušili? Někdy v roce 91 jsem viděl u
Siemense ve Vídni (dělali tam měniče pro klimatizace do vagónů) rotační
měnič. Byl to historický kousek, naleštěný a funkční, měl na dvoře svůj
domeček :-) a ukazovali ho návštěvám. Zkoušeli s tím ty měniče pro
klimatizace.
Anděl
    </pre>
  </blockquote>
  <pre wrap=""><!---->
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>

__________ Informacia od NOD32 2168 (20070404) __________

Tato sprava bola preverena antivirusovym systemom NOD32.
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.eset.sk">http://www.eset.sk</a>


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>

  </pre>
</blockquote>
</body>
</html>