<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-2">
<TITLE>Zpráva</TITLE>

<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2>Zdravím,</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>No, 
ono je nutné rozlišovat pořizování záznamu, střih, postprodukci, efekty a hlavně 
účel celého tohoto řetězce.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Jinak 
se zpracovává reportáž točená skrytou kamerou a jinak se točí záběr ve kterém 
figurují Himaláje, hrdina padající z letadla, dvě tchýně, 47 dinosaurů a detail 
na vířící prach, zejména když má výsledek běžet v kině. 
:-)))</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Občas 
pro nějaká studia, střižny a lidi kolem toho něco děláme a je to maličko můj 
koníček, takže o tom trochu něco vím.¨</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Pro 
záznam se obecně používá (v profi, poloprofi či Hi-End amatér kruzích) páska a 
střižny pro další zpracování používají HD systémy které provádějí digitalisaci 
dle potřeby a finančních možností majitele střižny.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2>Meditovat nad rozdílem mezi vzorkováním 4:4:4, 4:2:2, 4:1:1 či 4:2:0 je 
téma pro dlouhé zimní večery a IMHO to není to, co autor původního dotazu chtěl 
slyšet.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Takže 
bych to krapet zjednodušil. Lidé, kteří se točením na video živí, používají 
pásku&nbsp;a celkem dobře vědí proč. Páska (a následný systém)&nbsp;je buď 
Betacam SP nebo DVCAM,DVCPRO,DV,MiniDV dle možností.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Jak se 
to potom grabbuje, stříhá a renderuje na výstup je celkem irelevantní, protože 
jsou střižny, které digitalisují z filmového pásu (toho opravdového, 
Hollywoodského), dále pracují na HDD, dodělávají záběry pomocí hrůzostrašných 
pomůcek typu Renderman, jeho shaderů psaných vesměs v C nebo Assembleru nebo 
pomocí víceméně nepochopitelné&nbsp;změti konsolových příkazů a lety prověřených 
scriptů&nbsp;a výstup jde do rydla, které udělá opět film.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Z výše 
uvedeného jednoznačně plyne, že směšovat vlastní natáčení a střih je celkem k 
ničemu. Zatím je to tak, že rozumní lidé pořizují záznam na 
pásku.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Takže 
bych radil pro víceméně amatérskou práci pořídit nějakou Mini-DV kameru, která 
má slušný objektiv, slušný optický zoom a tři CCD snímače. Měla by mít DV výstup 
i vstup a jestli na tom bude napsáno Panasonic nebo Sony není až tak 
kritické.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Pro 
práci v oblasti Hi-End amatér či poloprofi bych doporučil Canon XL1 (klidně z 
druhé ruky, je to děsný "držák") nebo XL2, ale ta je drahá jako prase. Prostě 
něco co se dá hodit na rameno a pokud možno to má rozumné mikrofonní vstupy, umí 
to na kazetu písknout referenční zvuk a nahrát barevné pruhy. SMPTE generátor 
časového kódu usnadní práci pokud je potřeba synchronisovat nějaké slušnější 
zařízení pro záznam zvuku nebo pokud točíme na víc kamer a pak to má nějaký 
nešťastník stříhat. Ale jako naprosto zásadní výhodu profi kamer lze považovat 
to, že to váží pár kilo a dá se to hodit na rameno.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Ale i 
s malou kamerou se dá natočit a sestříhat velké divadlo. Jen uživatel nesmí 
zapomínat, že kazetu nejprve vložíme do kamery a necháme jí celou proběhnout v 
režimu REC. :-) Tím se nám olepí timecodem a pak se dá stříhat celkem 
snadno.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Takže 
podtrženo a sečteno, IMHO jednoznačně nějaká Mini-DV kamera s plnohodnotným 
Firewire vstupem/výstupem, slušná karta pro Firewire vstup/výstup v PC a slušný 
soft na stříhání/titulkováni/efekty atd.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Zdraví 
PavelK</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>P.S. A 
čistě soukromě bych se přimlouval za nepoužívání efektů. Vím, že to všechny 
softy umí v míře až nezdravé, ale věřte tomu, že pokud se obraz 8x otočí, objeví 
se Zeměkoule kolem které se vinou jakoby filmové pásy ukazjící útržky z 
rodinných dovolených a následně se záběr šmikne po směru hodinových ručiček na 
uslintané batole hrabající se v písku někde v Chorvatsku, není to ani vtipné, 
ani vkusné.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2></FONT></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV></DIV>
<DIV><FONT face=Tahoma size=2>-----Original Message-----<BR><B>From:</B> 
hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <B>On Behalf Of 
</B>Marian Suchy<BR><B>Sent:</B> Tuesday, October 31, 2006 11:36 
PM<BR><B>To:</B> konfera<BR><B>Subject:</B> OT: jakou poridit 
videokameru?<BR><BR></DIV></FONT>
<BLOCKQUOTE dir=ltr 
style="PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #0000ff 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV><FONT face=Arial>&gt;Paska zustava a dlouho ještě zustane zakladnim 
  &gt;zaznamovym mediem ve<BR>&gt;videotechnice. Ostatní media se derou jen na 
  &gt;zcela amatersky trh. Profi<BR>&gt;kamery samozrejme absolutne neuvazuji o 
  nicem &gt;jinem nez pasce (pokud k jinemu</FONT></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT face=Arial>Bohužiaľ sa zásadne mýliš.V profesionálnych 
  videostrižniach sa už uplne prešlo na harddiskové systémy do ktorých sa len 
  "nasypú" zaznamenané sekvencie z kamier a tým úloha pásky končí. Je pravda,že 
  ešte sa používajú aj staršie páskové systémy ale len preto,že zvlášť veľké 
  televízie majú obrovské videoarchívy,ktorých prepis na modernejšie médiá by 
  stál strašné prachy.&nbsp;</FONT></DIV></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>