<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-2">
<TITLE>Zpráva</TITLE>
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2>Zdravím,</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>No,
ono je nutné rozlišovat pořizování záznamu, střih, postprodukci, efekty a hlavně
účel celého tohoto řetězce.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Jinak
se zpracovává reportáž točená skrytou kamerou a jinak se točí záběr ve kterém
figurují Himaláje, hrdina padající z letadla, dvě tchýně, 47 dinosaurů a detail
na vířící prach, zejména když má výsledek běžet v kině.
:-)))</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Občas
pro nějaká studia, střižny a lidi kolem toho něco děláme a je to maličko můj
koníček, takže o tom trochu něco vím.¨</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Pro
záznam se obecně používá (v profi, poloprofi či Hi-End amatér kruzích) páska a
střižny pro další zpracování používají HD systémy které provádějí digitalisaci
dle potřeby a finančních možností majitele střižny.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2>Meditovat nad rozdílem mezi vzorkováním 4:4:4, 4:2:2, 4:1:1 či 4:2:0 je
téma pro dlouhé zimní večery a IMHO to není to, co autor původního dotazu chtěl
slyšet.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Takže
bych to krapet zjednodušil. Lidé, kteří se točením na video živí, používají
pásku a celkem dobře vědí proč. Páska (a následný systém) je buď
Betacam SP nebo DVCAM,DVCPRO,DV,MiniDV dle možností.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Jak se
to potom grabbuje, stříhá a renderuje na výstup je celkem irelevantní, protože
jsou střižny, které digitalisují z filmového pásu (toho opravdového,
Hollywoodského), dále pracují na HDD, dodělávají záběry pomocí hrůzostrašných
pomůcek typu Renderman, jeho shaderů psaných vesměs v C nebo Assembleru nebo
pomocí víceméně nepochopitelné změti konsolových příkazů a lety prověřených
scriptů a výstup jde do rydla, které udělá opět film.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Z výše
uvedeného jednoznačně plyne, že směšovat vlastní natáčení a střih je celkem k
ničemu. Zatím je to tak, že rozumní lidé pořizují záznam na
pásku.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Takže
bych radil pro víceméně amatérskou práci pořídit nějakou Mini-DV kameru, která
má slušný objektiv, slušný optický zoom a tři CCD snímače. Měla by mít DV výstup
i vstup a jestli na tom bude napsáno Panasonic nebo Sony není až tak
kritické.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Pro
práci v oblasti Hi-End amatér či poloprofi bych doporučil Canon XL1 (klidně z
druhé ruky, je to děsný "držák") nebo XL2, ale ta je drahá jako prase. Prostě
něco co se dá hodit na rameno a pokud možno to má rozumné mikrofonní vstupy, umí
to na kazetu písknout referenční zvuk a nahrát barevné pruhy. SMPTE generátor
časového kódu usnadní práci pokud je potřeba synchronisovat nějaké slušnější
zařízení pro záznam zvuku nebo pokud točíme na víc kamer a pak to má nějaký
nešťastník stříhat. Ale jako naprosto zásadní výhodu profi kamer lze považovat
to, že to váží pár kilo a dá se to hodit na rameno.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Ale i
s malou kamerou se dá natočit a sestříhat velké divadlo. Jen uživatel nesmí
zapomínat, že kazetu nejprve vložíme do kamery a necháme jí celou proběhnout v
režimu REC. :-) Tím se nám olepí timecodem a pak se dá stříhat celkem
snadno.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Takže
podtrženo a sečteno, IMHO jednoznačně nějaká Mini-DV kamera s plnohodnotným
Firewire vstupem/výstupem, slušná karta pro Firewire vstup/výstup v PC a slušný
soft na stříhání/titulkováni/efekty atd.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Zdraví
PavelK</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff size=2>P.S. A
čistě soukromě bych se přimlouval za nepoužívání efektů. Vím, že to všechny
softy umí v míře až nezdravé, ale věřte tomu, že pokud se obraz 8x otočí, objeví
se Zeměkoule kolem které se vinou jakoby filmové pásy ukazjící útržky z
rodinných dovolených a následně se záběr šmikne po směru hodinových ručiček na
uslintané batole hrabající se v písku někde v Chorvatsku, není to ani vtipné,
ani vkusné.</FONT></SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV><SPAN class=151173600-01112006><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2></FONT></SPAN> </DIV>
<DIV></DIV>
<DIV><FONT face=Tahoma size=2>-----Original Message-----<BR><B>From:</B>
hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <B>On Behalf Of
</B>Marian Suchy<BR><B>Sent:</B> Tuesday, October 31, 2006 11:36
PM<BR><B>To:</B> konfera<BR><B>Subject:</B> OT: jakou poridit
videokameru?<BR><BR></DIV></FONT>
<BLOCKQUOTE dir=ltr
style="PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #0000ff 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV><FONT face=Arial>>Paska zustava a dlouho ještě zustane zakladnim
>zaznamovym mediem ve<BR>>videotechnice. Ostatní media se derou jen na
>zcela amatersky trh. Profi<BR>>kamery samozrejme absolutne neuvazuji o
nicem >jinem nez pasce (pokud k jinemu</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial>Bohužiaľ sa zásadne mýliš.V profesionálnych
videostrižniach sa už uplne prešlo na harddiskové systémy do ktorých sa len
"nasypú" zaznamenané sekvencie z kamier a tým úloha pásky končí. Je pravda,že
ešte sa používajú aj staršie páskové systémy ale len preto,že zvlášť veľké
televízie majú obrovské videoarchívy,ktorých prepis na modernejšie médiá by
stál strašné prachy. </FONT></DIV></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>