<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Docela rad bych vedel, jakou maji tyhle trakcni 
baterie zivotnost pri trvalem dobijeni. Gelovka max. 5 let. Pokud trakcni vydrzi 
alespon 10 let, mozna by se i vyplatila.&nbsp;Ale u olova tomu neverim.&nbsp;Ja 
pouzivam NiCd baterky. Ve sklepe v panelaku nemame zavedene svetlo, mam tam 
nejakou KPL24 uz mozna 20 let starou a je v pohode. Kdyz prijdu tak si tam 
rozsvitim (halogenka 20W + zarivka 8W) a jednou za ctvrt roku baterku nabiju. V 
baraku budu mit zalozni zdroj a na nem povesenou baterku, 12V rozvedenych vsude. 
Proudove omezeni u zdroje neresim, omezi se tim co da trafo. Baterka pod 
plynovacim napetim snese hodne :-) Dulezite je pro zivotnost baterky udrzet 
spravne napeti. Oloveny clanek ma teplotni zavislost snad -4 mV na stupen a to 
by se melo dodrzet. Alkalika tak choulostiva neni.&nbsp;&nbsp;</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Andel</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
  <DIV 
  style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=phudecek@tiscali.cz href="mailto:phudecek@tiscali.cz">Pavel 
  Hudecek</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
  href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Friday, March 03, 2006 11:29 
  AM</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Nabíječ akumulátoru Banner 
  GiV</DIV>
  <DIV><BR></DIV>
  <DIV align=justify><FONT face=Arial size=2>300 mA je pro 6 Ah tak nějak na 
  hranici, takže to bez pohledu do DS, nebo experimentu&nbsp;exaktně rozhodnout 
  nelze:-) </FONT><FONT face=Arial size=2>Téměř určitě&nbsp;to stačit bude, ale 
  nabíjecí doba bude rozhodně na trakční akumulátor&nbsp;nechutně dlouhá. 
  Trakční znamená, že jej lze nabíjet/vybíjet velkými trvalými proudy a že to 
  lze dělat často, třeba i několik úplných cyklů každý den. Pro zálohování nemá 
  smysl za takový aku utrácet, když tam můžete dát gelovku z GM, nebo GESu za 
  pár drobných.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>PH</FONT></DIV>
  <BLOCKQUOTE 
  style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV 
    style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
    <A title=pavel.krafcik@gmail.com href="mailto:pavel.krafcik@gmail.com">Pavel 
    Krafcik</A> </DIV>S tím proudem to chápu. Asi to nebylo jasně pochopitelné, 
    myslel jsem tím, že větší proud než 300mA to nedá. Menší, podle odběru 
    baterky, samozřejmě ano. Je to kvůli napájecímu trafu a regulátoru - 723 + 
    výkonový tranzistor, aby neshořely. Ale otázka zůstává: Stačí snížit napětí 
    na jeden článek pro GiV akumulátor? <BR>
    <DIV>
    <BLOCKQUOTE class=gmail_quote 
    style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">&nbsp; 

      <DIV align=justify><FONT face=Arial size=2>Druhá věc ovšem je, že by se 
      při napěťovém nabíjení měl proud limitovat, aby se něco nespálilo, když 
      bude akumulátor chtít třeba 20 A:-) Taková nabíječka tedy nejprve nabíjí 
      proudově a až napětí dosáhne nastavené hodnoty, začne proud klesat, takže 
      napětí už dále neroste. Limit bývá doporučován mezi 0,5-1 C (v tomto 
      případě tedy 3-6 A). Menší limit vede k delší nabíjecí době, jinak nejspíš 
      ničemu nevadí (pokud dostatečně překračuje konzervační proud). 300 mA je 
      ovšem už jen 0,05 C, což je tak na 
  hranici.</FONT></DIV></BLOCKQUOTE></DIV></BLOCKQUOTE>
  <P>
  <HR>

  <P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list&nbsp; -&nbsp; sponsored by 
  www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>