<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Docela rad bych vedel, jakou maji tyhle trakcni
baterie zivotnost pri trvalem dobijeni. Gelovka max. 5 let. Pokud trakcni vydrzi
alespon 10 let, mozna by se i vyplatila. Ale u olova tomu neverim. Ja
pouzivam NiCd baterky. Ve sklepe v panelaku nemame zavedene svetlo, mam tam
nejakou KPL24 uz mozna 20 let starou a je v pohode. Kdyz prijdu tak si tam
rozsvitim (halogenka 20W + zarivka 8W) a jednou za ctvrt roku baterku nabiju. V
baraku budu mit zalozni zdroj a na nem povesenou baterku, 12V rozvedenych vsude.
Proudove omezeni u zdroje neresim, omezi se tim co da trafo. Baterka pod
plynovacim napetim snese hodne :-) Dulezite je pro zivotnost baterky udrzet
spravne napeti. Oloveny clanek ma teplotni zavislost snad -4 mV na stupen a to
by se melo dodrzet. Alkalika tak choulostiva neni. </FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Andel</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=phudecek@tiscali.cz href="mailto:phudecek@tiscali.cz">Pavel
Hudecek</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Friday, March 03, 2006 11:29
AM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Nabíječ akumulátoru Banner
GiV</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV align=justify><FONT face=Arial size=2>300 mA je pro 6 Ah tak nějak na
hranici, takže to bez pohledu do DS, nebo experimentu exaktně rozhodnout
nelze:-) </FONT><FONT face=Arial size=2>Téměř určitě to stačit bude, ale
nabíjecí doba bude rozhodně na trakční akumulátor nechutně dlouhá.
Trakční znamená, že jej lze nabíjet/vybíjet velkými trvalými proudy a že to
lze dělat často, třeba i několik úplných cyklů každý den. Pro zálohování nemá
smysl za takový aku utrácet, když tam můžete dát gelovku z GM, nebo GESu za
pár drobných.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>PH</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=pavel.krafcik@gmail.com href="mailto:pavel.krafcik@gmail.com">Pavel
Krafcik</A> </DIV>S tím proudem to chápu. Asi to nebylo jasně pochopitelné,
myslel jsem tím, že větší proud než 300mA to nedá. Menší, podle odběru
baterky, samozřejmě ano. Je to kvůli napájecímu trafu a regulátoru - 723 +
výkonový tranzistor, aby neshořely. Ale otázka zůstává: Stačí snížit napětí
na jeden článek pro GiV akumulátor? <BR>
<DIV>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">
<DIV align=justify><FONT face=Arial size=2>Druhá věc ovšem je, že by se
při napěťovém nabíjení měl proud limitovat, aby se něco nespálilo, když
bude akumulátor chtít třeba 20 A:-) Taková nabíječka tedy nejprve nabíjí
proudově a až napětí dosáhne nastavené hodnoty, začne proud klesat, takže
napětí už dále neroste. Limit bývá doporučován mezi 0,5-1 C (v tomto
případě tedy 3-6 A). Menší limit vede k delší nabíjecí době, jinak nejspíš
ničemu nevadí (pokud dostatečně překračuje konzervační proud). 300 mA je
ovšem už jen 0,05 C, což je tak na
hranici.</FONT></DIV></BLOCKQUOTE></DIV></BLOCKQUOTE>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>