Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Březen 29 19:09:12 CET 2024

Poznatky OTR jsou natolik netriviální, že je poměrně těžké jim uvěřit. A
nastudovat to na takovou úroveň, aby člověk byl schopen pochopit
princip, případně v tom i něco spočítat a správně interpretovat výsledek
je pro většinu smrtelníků mimo jejich možnosti.
Ostatně mnoho moderních poznatků má tu vlastnost, že jim prostě věříme a
nedokážeme je efektivně ověřit prostřednictvím vlastních smyslů. Věřím,
že je Země koule a ne placka, protože mi to takto dává větší smysl.
Ovšem bez předchozího studia Newtonových zákonů by asi placka byla
přijatelnější.
Takže mi připadá rozumnější poslechnout si na
https://www.vsprednasky.cz/kurzy/fyzika/obecna-teorie-relativity/
kurs prof. Kulhánka než běhat po horách s atomovými hodinami.
Chudáci Amíci asi nemají toho Kulhánka a tomu našemu nerozumějí.

Mrazík