Re: Protikopírovací analogové ochrany - bylo Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Březen 29 17:00:48 CET 2024

pá 29. 3. 2024 v 16:49 odesílatel Pavel Kořenský <pavel.korensky na dator3.cz>
napsal:

> [...]
> video, které umělo zpracovávat jednotlivé složky R,G,B,V,H (plně osazený
> SCART konektor).
> Ta ochrana na DVD už byla nějaká vyšší generace a s tím si ty laciné
> krabičky neporadily.
>
> Proč u ochrany VHS kazet to televize brala a video ne už jsem víceméně
> zapomněl. Nějak to souviselo s odlišností vstupních obvodů u TV, kde se
> muselo počítat s tím, že při příjmu vysílání ten příjem nebude dokonalý
> a videa, kde se očekávalo, že na vstupu video-in je ten signál vždy
> docela dobrý. A nějak tam figurovalo automatické vyrovnávání citlivosti

Ta ochrana spočívala v tom, že na originální videokazetu se nahrály do
neviditelné části signálu pro obraz falešné synchroimpulzy, ty způsobily
zmatení toho AVC ( AGC angl. ) , takže nahrávka pak "dýchala" jasově.
Od tmavé po světlou atd... Ty impulzy byly o  20 procent větší než úroveň
bílé.

Ono to televizím vadilo také, trahly se první řádky obrazu. Většina TV
přijímačů si s tím ale poradila. Já si vzpomínám, že jsem u nějaké
"Colorky" upravoval ten AVC obvod na mnohem delší konstantu výměnou
nějakého rezistoru. Bylo to někde krásně zdokumentované pro laiky...