Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Čtvrtek Březen 28 12:41:32 CET 2024

Ale jo, on chodí i když je anténa v místnosti. Úplně na začátku jsem to
měl v pracovně na psacím stole, když jsem se učil zacházet s tím uBlox
programem na ovládání toho modulu. A normálně to chytalo víc než 20
satelitů se zelenou (a tedy použitelnou) silou signálu. Až po nějaké
době jsem to přenesl do dílny kde je čítač a Rb standard, dal anténu na
střechu za střešní okno a od modulu do notebooku v pracovně jsem
natáhnul 10 metrů dlouhou USB prodlužovačku abych to mohl přes USB
napájet a sledovat.
Napájení 3.3V jsem k tomu zatím neudělal.
Teď už to běží druhý den, pořád se to nenaučilo dost, aby to dovolilo
position fix, ale už mám dost měření na to, aby se dala spočítat Allan
deviation pro Tau 10.000 sekund. A ta je (Anka bubnuj) 4.38 x 10^-12.

Zdraví PavelK