Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Čtvrtek Březen 28 00:04:43 CET 2024

Zdravím,

tak si tady už pár hodin hraju se skoro nejnovějším timing GPS modulem
uBlox F9T (už existuje i F10T) a nestačím se divit jaké sci-fi to je a
jaký pokrok to udělalo od roku 1998.

Zapojil jsem to, anténu jsem dal klasicky na střechu ze střešního okna.
Tzn, není na optimálním místě na vrcholu střechy, jak by měla být, ale
to snad na podzim napraví kominík, kterého poprosím, aby jí umístil na
okraj komína. Měla by tam snad držet, protože je magnetická a komín je
obložený pozinkovaným plechem.

No a koukám na to, jak to pár hodin běží. Zatím se to ani omylem
nedostalo na úroveň, kdy bych mohl zapnout "position fix" režim a tím
zpřesnit měření času tak, že by se měl dostat jitter signálu < 5ns.

Ale i přes to, když se kouknu na hodnoty z čítače (reference čítače je
Rb standard) tak tam vidím:

1249999.9999500
1249999.9990300
1249999.9993000
1249999.9997700
1250000.0009000
1249999.9999800
1250000.0008200
1249999.9997100
1249999.9997500
1249999.9992900

na výstupu, který je nastavený tak, že má generovat kmitočet 1250000 Hz.

Jsem vážně zvědavý, jak se to bude chovat někdy pozítří, až to uzraje na
position fix a zapnu ho. Pokud to tedy s touhle posicí antény ten
position fix vůbec dovolí.

Zdraví PavelK