Když už mluvíme o těch OCXO a pečení beránka

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Úterý Březen 26 22:45:12 CET 2024

Když jsou ty Velikonoce, tak pokud máte chuť si něco upéct s krystalem,
zkuste tohle:

http://www.karlquist.com/osc.pdf

Kdysi jsem se to pokoušel postavit, dokonce jsem nějakou dobu s Rickem
Karlquistem na tohle téma korespondoval, vyfrézoval jsem z mědi ty
mechanické komponenty, postavil oscilátor atd., ale nakonec jsem
ztroskotal na tom, že jsem nesehnal vhodná pružná topná tělesa (plošné
spoje kapton-měď tu tenkrát nikdo ještě dělat neuměl) a pak se do toho
narodila dcera a projekt šel do krabice od bot.

Ale byla to docela psina, pokud si dobře vzpomínám. Dneska by se to dalo
postavit i o hodně menší, pokud by se použily ty SMD odpory a
kondensátory těch rozměrů co ani nejsou skoro vidět a tím pádem by se
nemuselo frézovat zdaleka tolik mědi. :)

Zdraví PavelK