Jak na vycteni pameti z beziciho osmibitu?

Sobota Březen 23 19:50:46 CET 2024

Tak nejak kolem 82-4 to bylo, ten Z80 jsem sehnal pokoutne pres kamose,
DDR delala taky nejaky klon ale mel jsem i origo zapadni verzi 6MHz ;-)
Bezne se dala sehnat 8080 ale to bylo slozite na zapojeni...
Ty pameti TESLA DRAM staly tehdy asi jako auto, ani nechci vedet, jak se
ke me dostaly ;-)
Jo a byly to ty Rusky 1kB EPROM. Mozna jsem tehdy koupil i 2, uz nevim.
Na generator znaku pro TV jsem pouzival nejake ty PROM 4x512B tusim,
taky programovane prepinaci a tlacitky, u jednoho znaku jsem mel tusim
chybu ;-)
Pozdeji na stredni skole jsem mel na SOC uz nejaky comp, kde byly
zapadni 64kB DRAM a 2kB mozna i vic EPROM, to byly casy.
A ten zavadec z magnetaku byl fakt jednoduchy, zakladni  modulace, bud
delsi 1 a kratsi 0 nebo naopak, frekvence par kHz nebo ticho a
filtrovane kondikem. To se da demodulovat i v assembleru na par
instrukci.  Zadna velka rychlost, pozdeji jsem pouzival primou modulaci
ktera uz bezela na par kb/s, to byly casy ;-)
Na skole jsme tehdy meli IQ151, v necem byly inspirativni.
Vrchol techniky byl SAPI. Z toho jsem vychazel, bylo toho tehdy plne Am.
Radio.