Jak na vycteni pameti z beziciho osmibitu?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Březen 23 13:20:03 CET 2024

Zdravim,

zjistil jsem, ze pamet neni co byvala, tak potrebuju trochu nakopnout:

Mam system se z80, k nemu paralelni SRAM a ja bych docela potreboval z nej
cas od casu vytahnout obsah RAM, nejak ho modifikovat a nacpat zpatky. Jo,
je to presne ta uloha, co se delavala na osmibitech pri ukladani snapshotu
:)

Mam pristupne vsechny signaly procesoru vcetne /BUSRQ, /BUSAK, /HALT, NMI a
tak dale. Jestli mne hlava neklame, postup by mel byt nejak takovyhle:

- pozadam z80 o uvolneni sbernice BUSRQ,
- z80 uvolni a potvrdi BUSAK,
- poslu do z80 NMI nebo HALT(?), aby mi do toho nekecal,
- tim by mela byt sbernice volna a procesor v HighZ?
- externim procesorem si udelam s pameti, co potrebuju (cteni, modifikace),
- uvolnim NMI, do z80 poslu RESET a necham ho najet do nove pameti.

Predpokladam, ze tu je jeste par lidi, co to da z hlavy, nez zacnu lovit na
netu hloubeji...

Diky za pomoc.

Pavel Kutina