SW pro SDR radio (RTL....) Linux

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Březen 22 20:34:03 CET 2024

Ono to je úžasné, jenomže  my se tu bavíme o RTL- SDR, které původně byl
jen televizní tunner. Tam těch 8 bitů stačí, ono je to bída v dynamice, ale
zase to umí naráz zpracovat  8MHz široký signál.
Pokud se koukneme na segmet profi SDR HAMrádií, tak např. FLEX6700 má
dynamiku 120dB, ovšem při mnohem menší šířce pásma.
Ta doba , kdy SDR  a vůbec digitální zpracování signálu "předčí" klasická
analogová rádia už je tady. Díky stále lepším převodníkům a možnosti využít
brutální matematiku lze už opravdu anténu připojit rovnou na vstup
převodníku.  Ale už kvůli ochraně  a přizpůsobení pro to které pásmo se tam
minimálně nějaké ty propusti, filtry stále dávají.
Telekomunikační transceivery jsou v podstatě dnes už jen a pouze
"digitální" rádia, na vstupu je nějaký SAW filtr, aby se nezahlcoval
následný analogový předzesilovač nějakými silnými blízkými signály a šup s
tím do převodníku.

pá 22. 3. 2024 v 11:42 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>