Identifikace elektromotoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Březen 21 15:21:15 CET 2024

Zřejmě jsem nějak špatně pochopil zadání, protože motory o výkonu 0.55kW
v rozměru 71 dělá Siemens celkem běžně.
A Siemensácké motory jsou u nás asi to nejběžnější.
Třeba 1LE10020CA322KA4. Ten je ale 2-pól. Skoro určitě se bude dělat i
4-pól.
https://mall.industry.siemens.com/spice/docuservice/docuservice?configid=14&docu.mlfb=1LE10020CA322KA4&docu.inittype=MLFB&docu.generationtype=VIEW&docu.viewid=PDFDB2D&region=WW&language=en&docu.language.locale1=en_WW&docu.language.locale2=en_WW

Co je to za aplikaci, že je tam nasazen 4-pólový motor, který přetáčíte
na 150 Hz?
Pokud potřebujete vysoké točky, tak bych tam dal 2-pól, který pojede na
75 Hz, kde ještě bude mít nějaký výkon.
Nebo je tam provoz většinově na nízké otáčky a to přetížení na 150 Hz se
používá jen občas?

Řízení měniče napětím umí snad každý měnič.
Je třeba si uvědomit režim provozu, jestli stačí levný skalární měnič
(otáčky padají se zátěží) nebo to chce vektorový (snaží se držet otáčky
i při vyšší zátěži, pokud mu to samozřejmě výkon dovolí).

PL