Multimetr Gossen Metrawatt METRAHIT PM XTRA

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Březen 19 16:59:52 CET 2024

Potřebuji to doma na stůl. Velikost vůbec nevadí, v podstatě je jedno,
jestli to bude stolní nebo ruční. Prostě potřebuji něco přesnějšího na co
se můžu spolehnout. Testoval jsem teď nějaké panelové měřící přístroje ,
většina z nich neměří nic moc. Pak jsem objednal model který má v sobě
vestavěný kvalitnější převodník a měl by měřit správně. Jenomže můj Metex
4650CR také ukazoval v jedné menší části rozsahu chybu toho panelového
měřidla o  jednu desetinu voltu. Tak jsem to tak prezentoval prodejci, a on
že ručí za to že ten měřič je v pořádku. No a měl pravdu... špatný je ten
Metex.
Neboli potřebuji něco, co měří správně na dvě desetinné cifry. V rozsahu do
60V... Ten Metex přesunu do garáže.
Ta Elma 869s se mi líbí, poměr cena/výkon super. Nebo stejný Brimen, jak ho
tu někdo zmiňoval.
Zajímá mne např. jaký to má display, některé multimetry jsou po pár letech
strašně málo čitelné nebo jen v jedné poloze přístroje. Taky mě třeba
zajímá napájení, ta devítka jestli tam vydrží alespoň hodinu nebo musím po
každém měření vyměňovat. Teplotní závislost? Lze věřit tomu co výrobce
udává? Také mám zkušenosti že to někdy nemusí sedět že jsi ty údaje výrobci
cucají z prstu. Mám tu nějaké  opravdu levné multimetry typu DT, které  v
mraze lžou jako když tiskne. To samé když je vyndám v létě s rozpáleného
auta. A pak zkušenosti uživatelů třeba dlouhodobá stabilita, jestli to za
pět let bude ještě měřit správně. A nebo to bude třeba stále kalibrovat? A
to je další otázka, jak složitě se to kalibruje? Předpokládám že pro moje
potřeby to nebude třeba a bude stačit jen kontrola pomoci nějakého přesného
mapěťového normálu, který už mám na cestě. ...abych to někam posílal, to
asi ne. A na "listovicu" na Slovensku to mám sakra z ruky.