Re: Jakou volit vypalovačku - bylo šablony

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Březen 16 13:33:46 CET 2024

Jakýkoli, jaký se dnes dá koupit (z oblasti výkonových laserů, nemyslím
laserová ukazovátka).
Takže klidně i ten nejslabší 1.6W, ale fungovat to bude i při 0.5W.
Mluvím o optickém výkonu, nikoli příkonu. Což Číňan někdy z
marketingových důvodů vtipně zaměňuje.

Můj 5W laser to dá na 1 průchod při rychlosti F2000, tj. 2 metry za
minutu, tj. 33 mm/s.
To je rychlost, na kterou moje mechanika při pálení drobných věcí (tj.
té šablony) ani nestačí zrychlit.

Co rozhodně stojí zato, je technologie FAC. Případně uváděná jako
"compressed beam" nebo
"compressed focus" a další ekvivalenty.
Umožňuje to nejen přesnější práci (stopa má v obou osách stejný rozměr),
vyšší reálný výkon,
ale i delší životnost díky tomu, že pak je jinak konstruovaná optika a
je uzavřená.
Mimochodem ta životnost může být klidně vyšší o řád nebo i víc.

PL