Svetlo pro male akvarium

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Březen 15 11:23:09 CET 2024

Rostlinám je jedno, jestli mají hodně modré a málo červené, nebo naopak.
Jen je pro správné fungování denního rytmu potřeba obojí. Profi světla
na rostliny mají víč červené, protože červené fotony jsou levnější než
modré. Jelikož tohle není profi pěstování rostlin, kde by cena fotonů
byla důležitá, tak bohatě stačí ten pásek "denní bílá", který to má
naopak a má k tomu i ostatní barvy.

Rybám je to taky celkem jedno, pro ně je nejdůležitější aby se
nestresovaly, tedy pravidelnost svícení, správná teplota + složení vody
a umístění aby je lidi nerušili, třeba když často chodí okolo.

Mám:
Kus lakovaného plechu z nějakého rozebraného přístroje a na něm nalepené
4 asi 30-40 cm dlouhé pásky vedle sebe. Mají myslím 10W/m, zakoupeny
byly podle kritéria nejlevnější co byly v silikonu. Plech leží na skle
kryjícím akvárko, silikonové pásky na skle dobře drží, ani kočka to
nikdy neposunula, plech je prakticky studený a funguje to roky.

PH