Re: Re: Re: Sdílení souborů

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Březen 14 23:10:55 CET 2024

On Thu, 14 Mar 2024, Zdeněk Aster wrote:

> No trapně se domnívám, že nějakou minimálně potvrzování a číslování paketů
> mít
> by měl protože udp je na to dost nevyzpytatelné, pokud je mimo lokální
> síť.....

Wireguard se chlubi vsim moznym ale ze by resil i ztraceni paketu
na horsich linkach, tak tim se nechlubi. Nikde jsem o tom nenasel
zminku.

> Ano TCP bude stabilnější protože většinu zařídí operační systém...
>
> Ale to neznamená, že s UDP to bude horší....

Ty TCP algoritmy ktere to zajistuji jsou docela vymakane za ty leta.
UDP nebude horsi pokud je taky aplikujete :-) Coz uplne nedava smysl
aby si kazda aplikace nesla tyhle veci v sobe protoze pouziva UDP
kdyz muze pouzit TCP a nemusi to resit. UDP se pouziva proto ze je
rychlejsi diky absenci kontrolnich mechanismu ktere ma TCP, ale
proste je to pak vhodne jen na neztratove linky.