Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Březen 14 21:10:50 CET 2024

čt 14. 3. 2024 v 20:52 odesílatel Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napsal:

> Tak pokial viem, IEEE802.3 vyzaduje izolaciu 1500 V AC testovanu 50 Hz, 1
> min.
>
> A zariadenie napajane cez PoE nema co byt galvanicky spojene s nicim okrem
> toho kabla.

Zařízení napájené z PoE nemá být galvanicky spojené s ničím, kromě toho
kabelu...
PRESNE TAK!
Aby bylo zařízení napájené, musí být galvanicky spojené s kabelem. A ten
kabel je zase na druhé straně spojený galvanicky s
napájecím switchem. Rozumíme si? Ty trafka tam sice oddělují ty vlastní
datové páry, ale ze středu traf, které jsou směrem do kabelu je připojené
napájení.

> Ja rozumiem, aky je rozdiel medzi 1.5kV 50Hz a bleskom, a taktiez rozumiem,
> ake su nasledky udretia blesku na okolie; len protestujem proti formulacii
> "Ty UTPcka vsechno galvanicky spojuji". Ak spajaju, tak je nieco velmi,
> velmi zle.
> Bez toho, aby to spojily ( Tie UTP) to menůže být napájené...   Opravdu by
> to nefungovalo.

Aby tekl proud, musí tam být galvanické spojení.
A v samotném zařízení ( například vezmeme hojně používaný Nanostation M5)
, je měnič, který je snižující na 3,3V  a díky tomuto měniči ( není
izolovaný! )
je *celé zařízení* spojené galvanicky s kabelem. V případě toho uvedeného
zařízení konkrétně dráty 4,5 a 7,8.
Kolegové tohle nazývají "FAKE PoE"  protože to není úplně to pravé PoE,
které využívá vyšší napětí ( 48V )