Svetlo pro male akvarium

Čtvrtek Březen 14 19:59:35 CET 2024

LED pásek jsem zkoušel, když mi přišlo, že svítidlo, které bylo v sadě s
akváriem, svítí moc jasně.

LED pásek jsem koupil asi někde u Vietnamce, byla to sada s dálkovým
ovladačem, nastavením RGB, napájení 5V... pásek jsem nastříhal na kousky a
nalepil zespodu na víko akvária... Nevýhody to mělo dvě: svítilo to strašně
slabě a to i když jsem zvednul napětí na 12V, pak tam shořel jeden SMD
tranzistor v driveru... Druhá nevýhoda byla, že se to ve vlhku odlepovalo -
a pod tím víkem je vlhko hodně..

Takže jsem to zase vyházel a vrátil se k původnímu světlu, kde jsem jedním
odporem upravil jas na nižší a už to bylo OK. Je LEDkové a je tam na to
čip, od kterého jsem dokonce našel datasheet. Svítidlo je ve skleněné
trubici, je utěsněné na obou koncích a je na 230V.

P.K.