RE: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Březen 13 09:47:25 CET 2024

Doporučuju zapátrat třeba po 10Gbit SFP+ modulech na 200km, tam už se bavíme o jiných cenách, v dnešní době gigabit na optice nikoho moc nezajímá, proto ty ceny.

-----Původní zpráva-----
Od: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> za uživatele Petr Labaj
Odesláno: středa 13. března 2024 8:45
Komu: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Jestli tady není to slovo "levnější" trochu zavádějící.

Co jsem tak koukal na ceny optických SFP modulů, tak jsou až překvapivě levné (dělá to zřejmě Čína, a dopraví přes půl světa).
A co jsem viděl ceny jednoho optického sváru, tak to bylo zase až překvapivě drahé, srovnatelné nebo dražší než ten modul (dělá se to v Česku, a nikam daleko to necestuje).
Tak kdybych byl finančním managerem zákazníka, tak rozhodně chci jen polovinu svárů.

Taková zajímavost: mezi těmi BiDi SFP moduly jsou takové, které jedou na 1310/1490nm.
Překvapilo mě to. Žil jsem v domnění, že se zásadně používají vlnové délky 1310 a 1550nm. Tím spíš u BiDi modulů, které to musí barevně oddělit.

PL