RE: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Březen 13 09:44:39 CET 2024

BiDi je kvůli ceně a výjimečně i kvůli málo vláknům. Když si člověk pronajme třeba 40km temný vlákno, tak už to za pár korun není a dvě vlákna jsou x2. Na běžných instalacích se BiDi nepoužívá kvůli tomu, že si člověk musí hlídat, co je na druhé straně, kdežto u dvouvláken je to úplně jedno, maximálně se musí otočit na jedné straně pořadí vláken. A samozřejmě se mnohem snadněji shánějí dvouvláknový moduly. Spolehlivost asi nebude nijak rozdílná, "rozdělení" barev dělá polarizační zrcátko, takže uvnitř o moc víc té složitosti nebude.

-----Původní zpráva-----
Od: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> za uživatele Petr Labaj
Odesláno: středa 13. března 2024 0:21
Komu: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Veliké poděkování panu Kubovi!

Poslal mi krabici různých SFP modulů a k nim i nějaké optické propojky.
Taky vymontované nebo náhradní desky z nějaké techniky, které poslouží jako zdroj futrálů a konektorů pro SFP moduly. Případně i jako studijní materiál jak to dělají velcí kluci.
Dokonce možná i něco jako útlumák, ale to musím napřed prostudovat.
A aby toho nebylo málo, tak ještě zdroj 48V z nějaké telekomunikační techniky, vhodný mimo jiné jako nabíječka baterek pro FVE.

Prvním rychlým prozkoumáním tam jsou nějaké moduly jak 1-, tak i 2-konektorové. Takže se v telekomunikacích zřejmě používají jak jednosměrné tak BiDi komunikace.
Zajímalo by mě, kam trend směřuje. Jestli k BiDi komunikacím, které potřebují jen polovinu vláken ale zase složitější (a tím možná méně
spolehlivou?) techniku, nebo raději bombenfert jednosměrnou.

Já to říkám furt, že v Brně se dobře žije. Tady chodí Ježíšek i v březnu. Tedy ve spolupráci s panem Kubou.

Ještě jednou veliký dík panu Kubovi.
Petr Labaj