Vyroba desek v Melniku

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Úterý Březen 12 21:38:37 CET 2024

Vlhkost a následné poškození při pájení přetavením?

Není deska delaminovaná?

Pavel

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Peter janiš
Sent: úterý 12. března 2024 16:55
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Vyroba desek v Melniku

Najhoršie na tom je, že niektoré dosky prestali pracovať až po čase (max. 2-3 mesiace).

Bohužiaľ nie sme autori návrhu a ani nevieme, ako je s doskami v reále zaobchádzané (prevádzkované sú v čistej v hale ako súčasť zariadenia pre test funkčnosti).

Tu je fotka (nie zrovna najlepšia) s chybou: https://snipboard.io/QJo5Xc.jpg

Prekovenia proste začali náhodne v čase zvyšovať odpor až sa niektoré prerušili úplne. Jednoducho mizlo....

Rovnaké výrobné podklady šli do Gatemy, rovnaký postup u nás pri osádzaní a náš tester prestal bliakať a zákazník prestal reklamovať (objednáva stále).

Inak, podobnú chybu som v minulom roku zachytil v číne. Ale tam šlo o otvory podstatne menšie.

Zato celý prírez osadený nie zrovna lacnými BGA šiel do koša. Číňan sľúbil nápravu a zatiaľ 10 ks je v pohode (data zostali). Nemám ale z neho dobrý pocit.

Ale zákazník si vybral....

p.j.

ut 12. 3. 2024 o 16:26 Miroslav Mraz <mrazik na volny.cz <mailto:mrazik na volny.cz> > napísal(a):

To je zajímavé. Já jsem se s tím setkal někdy před 20 lety. Asi se moc
nezměnilo. Ale balu si nestěžuje, takže mohla být i chyba v návrhu.
Třeba pro ty vnitřní vrstvy platí nějaká zvláštní pravidla. Ale na to
měl místní technolog Printedu upozornit, Čína je podstatný konkurent.

Mrazík