CH32V003

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Březen 9 14:50:21 CET 2024

Pokusím se odpovědět, ale moje zkušenosti za týden hraní to neumožní
udělat dost zodpovědně, tak to berte s rezervou.
1. Je to velmi levný čip za $0.1 s velmi ořezanou instrukční sadou a
menším počtem registrů. Nemá ani hardwarovou násobičku, takže násobení
dělá podprogram pomocí sčítání. To značně limituje výpočty.
2. Leccos se dá řešit jednodušeji než jak se to dělá obvykle. Například
pokud máte 3-osý akcelerometr a chcete spočítat úhly, musíte použít něco
jako arctg (atan2(y,x)). Jenže při velmi omezené přesnosti použitého
čidla to stačí aproximovat polynomem 3.řádu čímž se to výrazně
zjednoduší. Ale musíte si to napsat sám, případně najít na webu (tzn.
vědět, že to existuje).
3. Tento čip není na složité výpočty určený, mají čipy s lepšími jádry a
aritmetikou v pohyblivé čárce, ale tam už zase není tak zajímavá cena.
Asi by se našel nějaký potulný prodejce, který má zkušenosti a umí věci
sehnat za zajímavou cenu, ale to chce už poměrně velkou sérii.

Mrazík

PS. Teď jsem dodělal přehrávač midi
https://code.nolog.cz/Kizarm/RISC-V/src/branch/main/midi
Funguje to, i na STM32F051, je tam vidět jak je to portováno, ale je to
fakt jen hračka. A protože výstup dá 20 mA, stačí zapojit do série 30
Ohm špunty do uší + 100 Ohm odpor mezi piny PD0 a PD2 a hraje to a
poměrně hlasitě. Prostě na takovéhle kraviny je to jak dělané.