Re: Kalibrace voltmetru v domácích podmínkách...?

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Sobota Březen 9 13:16:00 CET 2024

Já mám k podobným věcem z Aliexpressu nějakou podvědomou nedůvěru. To už
bych raději šel cestou té přesné reference od MAX nebo LT.
Ale všechno tohle je dobré na ověření jak moc šilhá ten multimetr, ale
se skutečnou kalibrací to moc nepomůže. Snad u těch levných měřáků,
které mají uvnitř trimr pro nastavení. Ale třeba ten starý Fluke 8840A
co tu mám a o kterém vím, že trochu šilhá, je kalibrace poměrně složitý
proces, který vyžaduje pro základní kalibraci A/D převodníku přesné
hodnoty napětí o které si multimetr řekne. A jsou to napětí -0,03V,
-1.01V, +0.99V, +0.51V, -0.51V atd. Celkem jich je 12 a pak ještě 7
jiných napětí pro ověřovací cyklus.
Takže to znamená vyrábět přesné děliče z dost přesných odporů a to je
věc do které se mi nikdy nechtělo. A to nemluvím o tom, že odpory třeba
0.05% nebo dokonce 0.01% rozhodně nejsou laciné.
To už by bylo lepší použít Arduino (nebo něco takového) a dobrý DAC, jak
zmiňoval Balu.

Zdraví PavelK