RE: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Březen 8 20:35:13 CET 2024

DDM určitě doporučuju, bez něho není kolikrát ani vidět chybovost linky, což u propojení na stole asi nikdy nenastane (pokud to člověk nenavodí třeba zalomením kabelu), ale v reálu se to stává, zvlášť pokud to vařilo nějaký hovado. Obvykle se snažím kupovat moduly kompatibilní s danou značkou a s DDM problém nebývá, každopádně se doporučuju velkým obloukem vyhnout modulům od TP-Linku, s těma mám jenom ty nejhorší zkušenosti.
A samozřejmě tahle optika nebude fungovat s tím, co nabízí ISP, tam je třeba sáhnout po ONT nebo OLT modulech (teď nevím, který je na které straně).

-----Původní zpráva-----
Od: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> za uživatele Petr Labaj
Odesláno: pátek 8. března 2024 18:05
Komu: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Děkuji oběma za informace.
Optimističtější od pana Zapadla, trochu pesimističtější od pana Kuby.
S dovolením jsem bez dovolení obě odpovědi spojil do jednoho postu, aby to bylo pohromadě.

Doufám a utěšuju se tím, že technika, se kterou dělá pan Kuba, je už trochu nad laťkou "normální".
A že tedy stejné špatné to snad u běžných spotřebních věcí nebude, jak ostatně psal i pan Zapadlo.

Je zajímavé, že ten zmiňovaný MaxLink u svých základních modulů píše kompatibilitu s Microtikem a s "Cisco compatible" zařízeními. Tak podle toho by to vypadalo, že to Cisco se tam dneska bere jako nějaký standard, a jen deriváty pro jiné výrobce se speciálně značí.

Máte pravdu, že to dneska není tak drahé, ale přesto tedy podle mě má smysl se zabývat hackingem.
Kdy vezmu ten zmíněný MaxLink, tak 1-vláknový WDM modul do 20km koupím za cca 150 Kč.
Paráda, až skoro neuvěřitelně nízká cena za to, co to umí.
Ale taky v nabídce stejného e-shopu vidím jiné SFP, teoreticky s horšími vlastnosti (menší dosah,
2-vláknové) s cenami v řádech tisíců.

A ještě jeden důvod to má. Optika je přece jen už trochu jiný level než běžné rychloobrátkové zboží.
Takže to často prodejci nemají skladem a trvá to. Chtěl jsem si třeba koupit ty 1-vláknové, ale zboží "na cestě", k dodání za 2 měsíce. Tak jsem musel vzít 2-vláknové, navíc jen s nižším dosahem.
Mám to na pokusy, tak mi to zrovna tady nevadí, ale jindy by to vadit mohlo.
Takže proto bych rád měl jasno co se s čím kamarádí a co ne, a jak tomu v případě nutnosti napravit hlavu.

Ještě k tomu monitoringu: píšou u těch modulů, že to umí DDM. Resp. používají i termín DDMI.
Ale je to tam jako DDM ano/ne.
Ale podle slov pana Kuby to tak jednoduché není. Nebo možná je, s tím, že se z nějaké té EEPROM vytahají informace, co to má umět měřit a jak.
Každopádně je tady nad čím bádat.

Ještě jednou díky za odpovědi.
PL