Re: Balancer - staronové téma

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 3 14:12:18 CET 2024

Myslím, že to tak je. Hlavně u rozjetých baterek.
A že to neplatí jen pro balancování a nejen pro LFP.
A že proto to chce baterku čas od času nechat nabít až po špunt, pokud
ji jinak provozujete jen omezeném rozsahu. A tím ty články skutečně srovnat.

Je to sice trochu jiný, ale přesto podobný problém. I na obyčejném
mobilu, tj. 1-článknový LiPol, to poznám. Mám na mobilu nastaveno
nabíjení jen do 85% pro šetření baterky.
Časem začne být náboj v baterce už malý, mobil je brzo vybitý. Tak to
chce na 1 cyklus vypnout to omezení, nabít do 100%, tím se zase měření
zkalibruje a zas to 1-2 týdny jede OK.

Vy jste svou otázkou sice asi mířil trochu jinam, ale podle mě to jsou
spojené nádoby.
Že pokud baterku srovnám nabitím po špunt (a nějaký článek není vyloženě
vadný), tak pak nějakou dobu nebude docházet ani k tomu, co jste asi
mínil, tedy že by balancér byl ve zúženém pracovním rozsahu
kontraproduktivní.

PL