Jen na okraj k těm kmitočtovým normálům

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Sobota Březen 2 01:03:24 CET 2024

Pokud by někoho zajímalo, jak vypadá opravdu hi-tech OCXO, tak se
podívejte sem:

http://www.karlquist.com/oven.pdf

http://www.karlquist.com/osc.pdf

Tohle je od Ricka Karlquista, což je člověk, který stál za designem
oscilátoru HP10811 a dalších, má v této oblasti asi 20 patentů a celkově
do té problematiky vidí jako málokdo. Kdysi dávno, kolem roku 1999 jsem
s ním čile korespondoval a dokonce jsem ten jeho oscilátor s nulovým
teplotním gradientem vyráběl. Fungovalo to skvěle, ale náklady na výrobu
byly tenkrát takové, že se zpřesnění o dva řády nevyplatilo. Dneska by
to už možná šlo, protože věci jako kaptonová topná tělíska či pružné
plošné spoje nejsou novinka jako v roce 1999 a stojí pár kaček. Ale já
už to nechám dalším generacím...

Zdraví PavelK