RE: Kmitočtový normál - Was:Re: Takový hloupý problém - Eagle

ok2mtm na seznam.cz ok2mtm na seznam.cz
Pátek Březen 1 19:00:37 CET 2024

Slušné rubidium má indikaci, jestli je nebo není zavěšené. Druhá věc je
zbývající živostnost.

S tím srovnáním jsem měl na mysli porovnání s parametry komerčně dostupných
normálů, tedy jestli udělal ve výsledku něco, co je o kus lepší, nebo
"jenom" to samé, co se běžně používá a prodává na krámě.
Celkem vím, jakej s tím byl opruz, jenom tu věc zprovoznit, natož tak to
dostat na nějaké parametry. Proto by mě to srovnání zajímalo.
A na druhou stranu, u každého projektu který smrděl nějakým grantem, chtěli
v oponentních posudcích nějaké srovnání s tím, co už je na trhu. U
složitějších, a hlavně neobvyklých věcí, bylo celkem obtížné oponentům
vysvětlovat, že nic srovnatelného buďto neexistuje, nebo se to dá poskládat
jako několik 19" racků plných měřících přístrojů, a k tomu si naprogramovat
ovládání. Vysvětlit, že pokud by se to dalo koupit, tak nevyvíjíme, ale
jenom to zákazníkovi přeprodáme, protože nejlepší výroba je tak která
nenastala, to bylo tak trošku mimo jejich chápání.
Tohle je "krabička", která se porovnat dá. A pokud už jsou poskládané měřáky
na ověření tak se nemusí začínat od nuly.
Dovedu si představit, že se najdou zájemci, kteří vzorky ke srovnání
zapůjčí. Minimálně mezi radioamatéry jich je hodně.

Tomáš OK2MTM