RE: Kmitočtový normál - Was:Re: Takový hloupý problém - Eagle

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Březen 1 17:30:24 CET 2024

Mne sa pacia riesenia jednoduche:

Signal 10MHz z OCXO sa privedie priamo do procesora ako hodiny.
Vystup z GPS modulu 1PPS sa pripoji tiez rovno do procesora.
Nasledne sa vnutorny 16 bitovy casovac pripoji priamo na hodiny.
za 1PPS sa pretoci 152x (toto cislo nas ale nezaujima) a jeho hodnota ostane 38680 (10000000 modulo  65536) za predpokladu
ze odchylka je 0 Hz. Nasledne sa vypocita korekcia a posle bud na PWM vystup alebo
D/A prevodnik spat do riadenia OCXO. Ciste softverove a hardverovo minimalisticke riesenie.
A potom uz staci len naprogramovat :)

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Friday, March 1, 2024 4:19 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Kmitočtový normál - Was:Re: Takový hloupý problém - Eagle

zhodou okolnosti mam zrovna diplomanta, ktory GPS disciplinovany oscilator konstruuje. Takze vysledky budeme poznat uz o 2-3 mesiace :-)

Pouziva tento material:

OCXO Axtal AXIOM145-ULN21 https://www.axtal.com/cms/docs/doc91144.pdf

GNSS prijimac Ublox ZED-F9T-10B
https://www.u-blox.com/en/product/zed-f9t-module

fazovy detektor je analogovy, signal sa hned navzorkuje a vsetko ostatne ohladom PLL a riadenia OCXO je implementovane plne digitalne.

Zatial sme merali:

stabilitu a fazovy sum oscilatora

https://dvaluch.web.cern.ch/temp/oscilator/AXIOM%20145-ULN21.PNG

stabilita referencneho signalu 1.25MHz z Ublox prijimaca
https://dvaluch.web.cern.ch/temp/oscilator/Ublox_stability_5days.png
(ako referencia je pouzity aktivny vodikovy maser disciplinovany
ceziovou fontanou)

a porovnanie Allanovej odchylky obidvoch - OCXO 10MHz (modra krivka) a
Ublox 1.25MHz (hneda krivka)
https://dvaluch.web.cern.ch/temp/oscilator/axiom145-uln21%20Allan%20deviation%2010MHz.PNG

a jitter 1 PPS pulzu z Ublox vzhladom na aktivny vodikovy maser. Zlta je
hrana 1 PPS, tmavoruzova 10 MHz z MASERa. Rozptyl je tam cca. +/-10 ns
https://dvaluch.web.cern.ch/temp/oscilator/ublox%201pps%20vs%2010MHz%20MASER.png

Fazovy detektor bude porovnavat frekvencie 1.25MHz, nie 1 Hz/1 pps.

Som zvedavy ako dobry bude vystup. Ucelom je pouzit take parametre PLL
aby sa co najlepsie vyuzili vlastnosti aj krystaloveho oscilatora aj
gnss prijimaca.

b.