Offtopic - myCobot 320 M5

Tomas Martinec tomas.martinec na centrum.cz
Pátek Březen 1 15:31:30 CET 2024

V té odpovědi asi není nic, s čím bych nesouhlasil. Na seriózní práci tu
máme roboty KUKA (normální i senzitivní), kolegové tu mají Fanuc, ABB,
UR a to vše jak normální, tak i senzitivní. Takže mám celkem představu o
tom, co stojí použitelný robot a od čínského cobota s cenou pod 100k
přehnaná očekávání nemám. Ani komunikace s čínskou podporou se nebojím.

Spíš mě překvapilo, že ten robot v podstatě nejede ani kousek po
lineární trajektorii, což bych očekával jako základ. Že to není v pravém
slova smyslu cobot (neměří moment v osách, jen jde přepnout do režimu,
ve krerém ho lze posunovat rukou) ani že minimální tuhost ramen a
příšerné vůle v motorech v podstatě znemožňují seriózní použití mi tolik
nevadí (on takový UR na tom není o moc lépe). Aktuálně se nám tu hodí do
jednoho projektu (ponese kameru po rovné trajektorii) a v budoucnu ho
dám v plen studentům na hraní.