Offtopic - myCobot 320 M5

Tomas Martinec tomas.martinec na centrum.cz
Pátek Březen 1 13:54:18 CET 2024

Ahoj,

pořídili jsme si do práce na pokusy cobota od firmy Elephant Robotics,
konkrétně typ myCobot 320 M5 ve verzi 2022.

Pokouším se nějak ho rozfungovat (jakýmkolu způsobem), ale pokaždé
narázím na nějaký problém. Ovládání v osách v podstatě funguje, ale
rovný pohyb v kartézských souřadnicích jsem z něj ještě nevyloudil (ani
jejich Andoid aplikaci, ani jejich PC aplikací, ani přes sériovou linku
svou vlastní implementací jejich API). Dokumentace je dost stručná,
nekonzistentní a plná chyb. Výrobce mi dnes napsal, že žádná lepší
neexistuje a že se mám v případě problémů doptat přes podporu. S tím
nemám problém, jen to bude asi běh na dlouho trať (odpověď na první
sérii dotazů přišla po dvou dnech, z nich použitelná odpověď je jen
jedna a dalších dotazů mám ještě dost).

Rád bych to probral s někým (klidně mimo konferenci), kdo má s těmito
roboty (myCobot s M5 řízením) nějakou zkušenost - potřebuji si potvrdit,
jestli dělám špatně něco já, nebo jestli mám víc tlačit na výrobce.
Pokud bude zájem, můžu pak průběh prací komentovat i tady, i když je to
asi trochu offtopic téma.

                                                           Tomáš Martinec