Re: Kmitočtový normál - Was:Re: Takový hloupý problém - Eagle

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Březen 1 13:22:36 CET 2024

No podle těch naměřených parametrů té TM4313 to vypadá, že už se to ti
kluci šikmoocí naučili docela dělat. Tohle je řádově lepší než to, co
jsem testoval před lety, tak někdy kolem roku 2013 (??).
Za cca. 3000 Kč včetně dopravy to asi bude slušný kup a plně postačující
pro kohokoli, kdo to chce jen zapojit a použít v amatérské nebo i
profesionální dílně. Jako nástroj pro opravdovou kalibraci v
akreditované laboratoři by to nejspíš neprošlo, ale tam se používají
rubidiové nebo ještě lépe cesiové normály. O rubidiovém normálu se
dneska už taky dá uvažovat za rozumné peníze (kolem 10 - 15 tisíc), ale
césiový normál je pro soukromníka už dost mimo (od 70 tisíc libovolně
nahoru).

Zdraví PavelK