OT Site...trochu akademicke

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Leden 31 10:50:48 CET 2024

IP adresace měla několik fází.
Třídní model (tam byly třídy A, B, C a maska se nemusela uvádět, protože se odvozovala z třídy a ta se odvozovala z prvního bytu adresy (0-127, 128-191, 192-223).
Pak nastoupil beztřídní model, kde si masku můžete měnit libovolně (nehledě na třídy) po jednotlivých bitech a teprve pak přišly privátní adresy.
Takže jednoduše řečeno 192.168.0.0/16 je zcela OK.

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Admin HWnews
Sent: Wednesday, January 31, 2024 9:48 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT Site...trochu akademicke

Zdravim,

provozuji doma pomerne dost zarizeni na siti...zvlast to zacalo narustat s chytrou domacnosti a take ted s rizenim terarii a dale take s virtualizaci na serveru.

Aktualne provozuju sit 192.168.x.0/24, kde je mozne mit 254 zarizeni...ne, ze bych jich mel opravdu tolik, ale uz mi to trosku nabourava moje predstavy kde lezi servery, kde je DHCP, kde jsou pevne IP apod.

Prvni co by mozna nekoho napadlo je dat na router masku 192.168.0.0/16 a rozsirit si prostor o cely jeden oktet. Nicmene jestli se nepletu tak site 192.168.0.0 jsou Cckove kde se je receno ze max je jeden oktet.
Nicmene nekde jsem se docetl ze to je uz prezitek apod.

I tak mi ale neprijde moc koser mit takhle rozsahlou sit...resil jste to nekdo doma a pripadne jak? Mam nejakej slusnejsi router Asus a pod nim snad docela chytrej switch D-Link DGS-1210-26 ... libilo se mi mit treba ruzne segmenty na zvlast servery a zvlast treba wifinu apod.

RV