OT Site...trochu akademicke

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Středa Leden 31 10:11:28 CET 2024

Dobry den,
radeji bych misto velke 192.168.0.0/16  rozdelil sit na mensi. Napr.
- lidi 192.168.0.0/24
- cinske IoT 192.168.1.0/24 - tam bych urizl firewallem komunikaci do
dalsich siti, kdo vi, co ty cinske zarovky delaji
- servery 192.168.2.0/24
- sit pro navstevy 192.168.3.0/24
- atd.

>  Nicmene jestli se nepletu tak
> site 192.168.0.0 jsou Cckove kde se je receno ze max je jeden oktet.
> Nicmene nekde jsem se docetl ze to je uz prezitek apod.

Hledejte CIDR: https://cs.wikipedia.org/wiki/Classless_Inter-Domain_Routing
Tady je to hezky znazornene:
https://www.ripe.net/media/images/IPv4CIDRChart_2015.width-800.jpg
https://www.ripe.net/media/images/IPv6Chart_2015.width-800.png

takze pokud je vam na doma mala 192.168.0.0/24 a zaroven 192.168.0.0/16 je
moc, muzeze pouzit treba 192.168.0.0/23